اسفندیار نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه برخلاف آموزش حضوری که از سرعت و دقت بالاتری برخودار است ، آموزش مجازی طولانی و زمان بر بوده و ممکن است طبق زمانبندی سال تحصیلی پیش نرود.
وی تغییر زمان سال تحصیلی را امری امکان ناپذیر توصیف کرد و گفت: با این حال معلمان و مدیران مدارس باید سر فصلهای آموزشی را طبق زمانبندی به پایان برسانند تا دانش آموزان برای هر دوره از امتحانات آماده باشند.
معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: تدریس دروس چه به صورت حضوری و یا مجازی باید بر اساس اطلس آموزشی هر مدرسه و مطابق با زمانبندی رسمی سال تحصیلی باشد تا منجر به عقب افتادگی دانش آموزان از سرفصل های آموزشی نشود.
نظری تهیه اطلس و نقشه راه آموزشی را تکلیف همه مدارس مازندران دانست و افزود : در صورتی که مدرسه ای پیش از سال تحصیلی اطلس آموزشی خود را تهیه نکرده باشد ، امری خلاف مقررات بوده و با آن برخورد میشود.
وی همچنین برگزاری آزمون ماهانه را برای بررسی و سنجش موقعیت درسی دانشآموزان ضروری و تکلیفی همه مدارس دانست و گفت : والدین نیز باید پایان هر ماه کارنامه ماهانه دانشآموزان خود را از مدارس دریافت کنند تا در جریان کامل آموزش فرزندانشان قرار بگیرند.
معاون آموزش و پرورش مازندران پایان نوبت اول برای سال تحصیلی جاری را ۱۰ دی ماه اعلام کرد و گفت: این تاریخ چه در مورد آموزش حضوری و چه در مورد آموزش مجازی یکسان بوده و غیرقابل تغییر است.
نظری از مدیران خواست تا با پایش مستمر سرفصل های آموزشی کلاس ها در صورت عقب افتادگی کلاس های جبرانی برگزار کنند تا به شرایط تحصیلی دانش آموزان لطمه ای وارد نشود.
وی همچنین تاکید کرد که مدارس حق ندارند برای برگزاری کلاس های جبرانی جهت رفع عقب ماندگی هزینهای دریافت کنند زیرا تدریس کامل یک کتاب درسی وظیف معلم است و باید آن را به طور تمام و کمال به دانشآموز آموزش دهد.
معاون آموزش و پرورش مازندران آغاز نوبت دوم تحصیلی را نیز از ۲۵ دی ماه عنوان کرد و افزود: طبق زمان بندی رسمی سال تحصیلی در مازندران همراه با پایان آزمون پایان سال در تاریخ ۳۰ خرداد ماه تمام می شود.
مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۰۸ هزاردانش آموز دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد از آنها در حال حاضر به صورت مجازی تحصیل می کند.
نظر شما