ارومیه- ایرنا- مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۰ داروخانه در شهرستان‌های مختلف استان، انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی را توزیع می‌کنند.

فاطمه آقازاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه انسولین توزیعی شامل اقلام مختلفی نظیر اپیدرا، نوومیکس، لانتوس، لومیر، اباساگلار و همولاگ است.

وی اضافه کرد: از کل داروخانه‌های توزیع کننده انسولین برای بیماران دیابتی، بیش از ۵۰ داروخانه در مرکز استان، ارومیه قرار دارد که به صورت روزانه و شبانه روزی، این ماده دارویی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: روند توزیع انسولین در استان به هیچ وجه با وقفه مواجه نشده و در ۲ ماه گذشته شامل مهر و شهریور، بیش از ۲۰۱ هزار عدد انسولین قلمی‌توزیع شده است.

وی بیان کرد: مردم در صورت نیاز برای دریافت انسولین می‌توانند از ساعت هشت صبح تا هشت شب با شماره رایگان ۱۹۰ تماس گرفته و از داروخانه‌های معین در این زمینه اطلاع یابند.

به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته شایعه‌های زیادی در خصوص کمبود انسولین در کشور و به تبع آن، آذربایجان‌غربی ایجاد شده بود که بسیاری از رسانه‌های معاند نیز آن را به میزان زیادی پوشش می‌دادند.

صدها هزار بیمار دیابتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنان، به انسولین تزریقی نیاز دارند.