همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه استانداردسازی از شاخص‌های مهم در توسعه تولید و صادرات است گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان برای موفقیت در بازارهای جهانی دریافت استانداردهای ملی و بین‌المللی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایرنا ظاهر پورمجاهد روز دوشنبه با حضور در واحد نمونه تولیدی چینی آلات بهداشتی نصرت الله ابراهیمی مفتخر اظهار داشت: استاندارد تنها نشانه مرغوبیت و کیفیت یک کالا برای مصرف کنندگان نیست بلکه دروازه ورود به تجارت خارجی و جذب مشتری‌های فراملی است. 

او مدیران توانمند و برنامه ریزی دقیق تولید و فروش را از عوامل موفقیت واحدهای صنعتی دانست و گفت: وجود مدیران متخصص در کنار مقوله استاندارد و برندسازی موجب موفقیت واحدهای تولیدی می‌شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به راه اندازی مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در این استان افزود: این مرکز به صورت شبانه‌روزی با حضور کارشناسان به مسائل و گرفتاری‌های فعالان اقتصادی استان رسیدگی می کند.

به گفته پورمجاهد این مرکز در سال جهش تولید برای کاهش التهاب در حوزه های صنعتی و سرمایه گذاری ایجاد شده و تولیدکنندگان و صادرکنندگان می توانند از طریق سامانه http://tashil.stsm.ir با این مرکز در ارتباط باشند. 

انتخاب سه واحد نمونه استاندارد در همدان 

مدیرکل استاندارد همدان نیز با اشاره به انتخاب صنایع برتر استان گفت: سه واحد صنعتی در زمینه تولید سیم و کابل، چینی آلات بهداشتی و سیمان پس از پالایش و ارزیابی‌های صورت گرفته به عنوان نمونه برگزیده شده‌اند.

محمد مددی خاطرنشان کرد: استمرار پروانه استاندارد، گواهینامه‌های ایزو ۹۰۰۰ و ۱۴۰۰۰، شرکت در فعالیت‌های آموزشی، بهره‌مندی از مدیر کنترل کیفی و رعایت معیار مصرف انرژی از عوامل ارزیابی واحدهای تولیدی برتر است.

او با بیان اینکه معرفی و قدردانی از سرآمدان و برگزیدگان موجب دلگرمی و خرسندی آنها می‌شود افزود: در راستای حمایت از فعالان عرصه تولید و اشتغال از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

به گفته مدیرکل استاندارد همدان انتخاب واحدها و نهادهای نمونه در سطح ملی و استانی از مرداد ماه آغاز شد و صاحبان صنایع و واحدهای خدماتی پس از بارگزاری مدارک و مستندات خود در سامانه طراحی شده، مورد ارزیابی و بررسی توسط کارشناسان قرار گرفتند.

مدیرعامل کارخانه تولید چینی آلات بهداشتی گفت: این واحد از سال ۱۳۸۲ وارد چرخه تولید شده و اکنون علاوه بر بازار داخلی در زمینه صادرات به کشورهای همسایه نیز فعالیت دارد. 

نصرت الله ابراهیمی مفتخر افزود: ۱۶۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند و محصولات خود را طبق موازین و قوانین استاندارد تولید و روانه بازار مصرف می‌کنیم.

بر اساس آخرین آمار ۵۶۸ واحد صنعتی و خدماتی در استان همدان مشمول استاندارد اجباری هستند و در این واحدها ۶۷۷ کالای متنوع تولید می‌شود.

مسوولان استان روز دوشنبه با حضور در واحد نمونه تولیدی چینی آلات بهداشتی نصرت الله ابراهیمی مفتخر واقع در شهرک صنعتی لالجین از این واحد نمونه استاندارد قدردانی و لوح سپاس اهدا کردند. 

این واحد صنعتی در سال جهش تولید به عنوان برتر انتخاب شده و توانسته از آزمون ها و پالایش استاندارد سربلند بیرون بیاید.