مهاباد- ایرنا- رییس اداره آب و فاضلاب سردشت گفت: سه طرح بزرگ آبرسانی با اعتباری افزون‌بر ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجرست.

طاهر احمدیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر تامین آب پایدار برای جمعیت ۲۰ روستای این شهرستان با اجرای شبکه آبرسانی در چهار منطقه شهری نیز مشکل افت فشار و کمبود آب در آنها برطرف خواهد شد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل آب‌رسانی به مجتمع شهدای ژاله شامل ۲۰ روستای محور "باسک - کولسه" از توابع بخش مرکزی و رفع مشکل افت فشار در مناطق شهری سه‌راه مارغان، بهارستان و مجبورآباد، همچنین تامین و توسعه شبکه آبرسانی در شهر نلاس از توابع بخش وزینه و روستای "باریکایه" از توابع بخش مرکزی است.

رییس اداره آب و فاضلاب سردشت اضافه کرد: طرح تامین مجتمع شهدای ژاله و سه منطقه شهری سردشت شامل احداث خط انتقال از مخزن اصلی شهر که یکی از مزایای طرح نیز است به طول ۲ هزار و ۳۵۰ متر و با سایز ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی‌متر و احداث سه حوضچه و شیرآلات با اعتبار کلی ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد است که هم‌اینک در حال اجراست.

احمدیان افزود: همچنین طرح آبرسانی روستای "باریکایه" شامل احداث مخزن بتنی ۶۰ متر مکعبی و طرح آبرسانی شهر نلاس نیز شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل هزینه‌های جاری با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد است.

وی با بیان اینکه این سه طرح تا ۲ ماه آتی به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: با اتمام این طرح ها ۲ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفر در این شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.
شهرستان مرزی سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۳۷ هزار انشعاب آب است؛ از مجموع جمعیت این شهرستان ۸۰ هزار نفر در ۲۷۰ روستا سکونت دارند.