تهران – ایرنا – هنوز توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی به ۵۰ روز نرسیده که ابوظبی اعلام کرده که روادید متقابل میان امارات با اسرائیل را برداشته است تا نشان دهد عطش اماراتی ها برای رابطه علنی و بی حد و مرز با رژیم صهیونیستی چقدر بالا بوده است، حال آنکه واقعیت پیش رو ، تصویری بیشتر از یک باتلاق به نمایش نمی گذارد.

لغو روادید متقابل میان امارات و رژیم صهیونیستی در نشست یک شنبه این هفته هیات وزیران امارات تصویب شد و این توافق یکی از چند توافقی است که ابوظبی و تل آویو از زمان عادی سازی روابط و سازش با یکدیگر به امضا رسانده اند. براساس این توافق، اتباع اسرائیل می‌توانند بدون اخذ روادید تنها با تهیه بلیت به امارات سفر کرده و ۹۰ روز در این کشور اقامت کنند.

در روز ۲۰ اکتبر گذشته (۲۹ مهرماه) امارات و رژیم صهیونیستی چهار توافق همکاری مشترک به امضا رساندند که مهمترین آنها توافق لغو روادید بود.

عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی که در ۲۵ شهریور ماه گذشته روی داد، نتیجه سرسپردگی و وابستگی شدید سران امارات و شماری از حکام عرب منطقه به غربی‌ها و صهیونیست‌ها می‌باشد که از خود اراده‌ای نداشته و تنها دنباله‌رو اهداف و پروژه‌های غربی – صهیونیستی در راستای تضمین بقای خود در راس حکومت‌هایشان هستند.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران مسایل منطقه، یکی از پیامدهای اقدام اخیر دولت امارات در لغو روادید میان ابوظبی – تل آویو، بازگذاردن دست سرویس جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی در امارات برای اقدام علیه کشورهای همسایه می باشد و در همین راستا موساد به دنبال ایجاد و تجهیز یک مرکز جاسوسی منطقه ای در امارات می باشد.

البته امارات در سال ۱۳۸۸ اقدامات امنیتی غیرعلنی خود با رژیم صهیونیستی را تقویت کرده و در همان زمان دهها شرکت متعلق به لبنانی ها را به درخواست صهیونیست ها و به بهانه تعلق به حزب الله لبنان از فعالیت منع و اخراج کرده بود و پس از آن فعالیت موساد در قالب شرکت های تجاری در امارات افزایش چشمگیری یافت.

هر روز که از توافق سازش میان امارات و رژیم اشغالگر فلسطین می‌گذرد، ابعاد سرسپردگی مقامات ابوظبی به صهیونیست‌ها نیز بیشتر رخ نمایان می‌کند، به حدی که شرایط این روزهای امارات به جایی رسیده که کسی دیگر نمی‌گوید، میان امارات با رژیم صهیونیستی رابطه یا همکاری وجود دارد، بلکه چشم انداز واقعی روابط، نشان می دهد ابوظبی به مستعمره جدید تل آویو تبدیل می شود.

البته این اقدام امارات اولین اقدام منفعلانه در مقابل صهیونیست ها نیست و در دو ماه گذشته مقامات امارات حتی برای رضایت خاطر صهیونیست ها دستورات صریح دین اسلام را نیز زیر پا گذاشته اند که از آزاد سازی خرید و فروش مشروبات الکی در ابوظبی گرفته تا ورود مشروبات الکی از جولان اشغالی به امارات برای تقویت اقتصاد رژیم صهیونیستی فقط  دو نمونه دیگر از وادادگی مقامات ابوظبی در مقابل صهیونیست ها و غرب می باشد.

پیش از توافق خیانت میان امارات و رژیم صهیونیستی و براساس قوانین اسلام، فروش و مصرف مشروبات الکلی در امارات ممنوع بود و فقط برای افراد دارای مجوز در مناطق خاص آزاد بود، که با انعقاد توافق سازش، این دستور صریح دینی به خاطر رضایت صهیونیست ها و غرب در امارات کنار گذاشته شد.

روزنامه «القدس العربی» چند روز پیش در همین زمینه نوشت که، تصمیم سران ابوظبی نشان می‌دهد که توافق امارات با صهیونیست‌ها فقط مربوط به عادی‌سازی روابط با اشغالگران نیست، بلکه مربوط به زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی، سیاسی، فرهنگی، شرعی یا هر منطق دیگری است که شهروندان امارات خود را متعلق به آن می‌دانند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که حاکمان امارات خیال می‌کنند که قرار گرفتن زیر چتر حمایت صهیونیست‌ها، به آنان مصونیت خواهد داد تا بتوانند موارد ممنوعه را در سیاست زیر پا بگذارند، لذا مشخص است که این مسئله، فقط توافق صلح و سازش نیست، بلکه تأمین بی‌حد وحصر منافع اسرائیل در یک کشور عربی است.

با بررسی روند دو ماه گذشته پس از توافق خیانت مشخص می شود که سران امارات برای نشان دادن سرسپردگی خود به صهیونیست‌ها که در راستای خیانت به آرمان های فلسطین و مسلمانان می باشد، هر اقدامی از جمله مخالفت صریح با احکام الهی را انجام می دهند و در این راه حد توقفی برای خود متصور نیستند، اما مقامات ابوظبی باید بدانند که نتیجه خیانت به اسلام و مسلمین غرق شدن در باتلاق صهیونیست هاست. اولین نشانه های باخت دولت های عربی مشتاق عادی سازی روابط با اسرائیل در روز دوشنبه رخ نمود، در جایی که آمریکایی ها برغم وعده های قبلی مبنی بر لغو تحریم ها و خروج نام سودان از لیست تروریسم، باردیگر وضعیت حالت فوق العاده علیه این کشور را تمدید کردند.

براساس توافق صورت گرفته، قرار شد آمریکا در ازای دریافت ۳۳۵ میلیون دلار از سودان، نام این کشور را از فهرست تروریسم خارج کند.