زنجان – ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: مهرماه سالجاری ۲۲ هزارو ۸۷۶ مورد سرعت غیرمجاز از خودروهای عبوری در جاده های استان ثبت شد.

عبدالحسین علی اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۲ هزار و ۸۷۶ تخلف سرعت غیرمجاز و چهار هزار و ۶۹ تخلف اضافه بار در جاده های استان زنجان ثبت شده که این رقم حدود یک درصد ترددهای انجام شده است و این مهم نشان از سهم قابل توجه سامانه های هوشمند درکنترل تخلفات و حوادث جاده‌ای دارد.

وی تاکید کرد: در جاده های استان زنجان ۱۸ دستگاه تردد شمار در ورودی و خروجی تردد خودروها را ثبت می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: این دستگاه ها تردد ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۸۷۹ خودرو را در مهرماه سالجاری ثبت کرده اند.

به گفته علی اکبری، بیشترین ترافیک این مدت، تردد خودروها در آزادراه زنجان – قزوین است.

وی تاکید کرد: مهر ماه امسال در هر ساعت ۲۴۳ خودرو در جاده های استان زنجان تردد کرده اند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: از این میزان تردد ۲۳  درصد ترددها مربوط به خودروهای نقلیه سنگین بوده است.

علی اکبری اضافه کرد: کنترل سرعت های غیرمجاز با ۳۲ سامانه برخط ثبت تخلفات عبور و مرور در  آزادراه های زنجان – قزوین، زنجان – تبریز و جاده های ترانزیت زنجان – قزوین، زنجان – میانه و سرچم – اردبیل نصب شده است که سرعت و سبقت های غیرمجاز و دیگر تخلفات رانندگان را ثبت می کند.

وی تاکید کرد: ۲ سامانه توزین در حال حرکت  درجاده های ابهر - زنجان و دندی – زنجان نصب شده که این سامانه تخلف اضافه بار را ثبت می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: مهرماه امسال تردد درون استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد و ترددها در ورودی و خروجی های استان هفت درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.