شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: رگبارهای پراکنده از روز سه‌شنبه ۲۰ آبان تا پایان هفته بسیاری از مناطق استان را فرا می‌گیرد و با ورود یک سامانه بارشی به استان، جو ناپایداری برای بسیاری از مناطق یش‌بینی می‎شود.

مهران چراغپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه با رعد و برق در ارتفاعات و وزش باد به نسبت شدید همراه است از همین رو توصیه می‌شود تا مردم و مسافران از صعود به ارتفاعات طی این مدت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه بارش‌های موثری با خود به همراه ندارد، تصریح کرد: این سامانه به صورت بارش‌های رگباری ظاهر می‌شود چرا که بنا بر نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌های موثر استان از ۲۰ آذرماه آغاز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با این وجود احتمال آبگرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌ها به خصوص در مناطق غربی و جنوبی استان وجود دارد و توصیه می‌شود کشاورزان نسبت به برداشت محصولات کشاورزی از جمله سیب‌زمینی و چغدرقند سرعت بدهند.

چراغپور در ادامه با اشاره به افزایش دمای هوای استان طی روزهای اخیر، افزود: کمینه دمای شهرکرد که در هفته‌های گذشته به زیر صفر رسیده بود صبح روز دوشنبه نوزدهم آبان‌ماه به ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید و این وضعیت دمایی تا پایان هفته پایدار است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.