اصفهان- ایرنا- جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های ضدکرونایی بسیجیان این شهرستان به شکل محله‌محور ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار مالک صالحی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: این اقدام‌ها در قالب "قرارگاه سلامت" دنبال و پایگاه به پایگاه نشست‌های توجیهی و آموزشی آن برگزار می‌شود.

به گفته وی، بخشی از آموزش‌ها و هشدارها با حضور فرمانده، جانشین و دیگر پاسداران رده‌های مختلف ناحیه و حوزه‌ها به بسیجیان ابلاغ شده است تا بسیجیان فعال هر محله بتوانند شرایط سخت کرونایی محل زندگی خود را تغییر دهند و بهتر کنند.

جانشین سپاه ناحیه سمیرم خاطرنشان کرد: بعضی از اقدام‌ها در پایگاه‌ها ابتکاری بوده و همراه با توزیع ماسک، بروشورهایی برای راهنمایی و مراقبت خانواده‌ها و افراد اختیار آنان قرار گرفته است.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه هر پایگاه کمیته‌های مختلفی برای اقدام‌های نظارتی، پیشگیرانه و حفاظتی تشکیل داده است، ادامه داد: ارشاد  و امر به معروف به افراد بدون ماسک، بویژه در نانوایی‌ها و فروشگاه‌های هر محله از جمله در زُمره این فعالیت‌هاست.

وی شناسایی مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ هر محله با حفظ آبروی افراد را از دیگر برنامه پایگاه‌های بسیج عنوان کرد و گفت: بسیجیان بعد از این اقدام در تماس تلفنی از آنها می‌خواهند از منزل خارج نشوند و اگر خارج شدند به آنان تذکر می‌دهند تا با جان مردم بازی نکنند.

این مقام نظامی، اقدام دیگر برخی پایگاه‌های بسیج شهری و روستایی سمیرم را تهیه کپسول اکسیژن با کمک خیران اعلام کرد و افزود: گاهی پیش می‌آید فردی دچار کرونا شده و در خانه قرنطینه است و نیاز به کپسول اکسیژن دارد که در همان محله در اختیار آن بیمار قرار می‌گیرد.

جانشین نیروی مقاومت بسیج سمیرم، شناسایی خیران هر محله و استفاده از کمک آنها را برنامه دیگر پایگاه‌های بسیج دانست و گفت: علاوه بر این، سایر خدمات مشاوره‌ای و معیشتی برای کمک به خانوارهای درگیر کرونا در دستور کار پایگاه‌های هر محله شهری و روستایی است.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.