۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84104537
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۸۵ درصد از سمیرمی‌ها ماسک می‌زنند

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۱۴
کد خبر: 84104537
۸۵ درصد از سمیرمی‌ها ماسک می‌زنند

اصفهان- ایرنا- جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم گفت: طبق ارزیابی‌های میدانی، حدود ۸۵ درصد از مردم این شهرستان از ماسک استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار مالک صالحی روز دوشنبه در جمع بسیجیان پایگاه شهید همت کوی امام سجاد(ع) این شهر اظهار داشت: این میزان استفاده از ماسک در جامعه، خوب اما ناکافی است و بدون رعایت دیگر شیوه‌نامه‌ها، اثربخشی کمتری دارد.

وی اهدای ماسک و راه‌افتادن پویش اهدای ماسک را حرکتی مثبت و قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: این موضوع بویژه در مناطق و محله‌های محروم ضروریست و باید ادامه یابد.

جانشین فرماندهی سپاه سمیرم به سخنان اخیر رهبر انقلاب در باره تشکیل گروه‌های کوچک محلی برای مبازره با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تشکیل این نشست‌ها در پایگاه‌های مقاومت بسیج به همین منظور و برای قطع و کُند شدن روند ابتلا به کروناست.

به گفته صالحی، کار در این مرحله به شکل محله‌ای است و در همه مراحل، یک کارشناس شبکه بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی، گروهی از بسیجیان پایگاه همان محله را همراهی می‌کند و به آنها مشاوره می‌دهد.

وی تاکید کرد: رسیدن آمار جان باختگان بیماری کووید-۱۹ در کشور به اعدادی همچون ۴۵۰ و ۴۶۰ نفر مانند تلفات سقوط چند هواپیما در روز است و سختی شرایط در همه ابعاد را نشان می‌دهد.

این مسوول نظامی در سمیرم ادامه داد: بسیجیان و داوطلبان مشارکت‌کننده در این طرح محله محور ممکن است با خانوارهایی روبه‌رو شوند که درگیر این بیماری خطرناک شده‌اند و لازم است با حفظ شان و آبروی هر خانواده، به شکل مستقیم و غیرمستقیم یاریگر آنان حتی در تهیه مایحتاج روزانه باشند.

سرهنگ صالحی تصریح کرد: تنها بیمارستان سمیرم در حالت عادی ۶ یا ۷ تخت بستری داشت اما امروز این عدد به ۴۰ تخت رسیده و شرایط بحرانی در همین شهرستان از قرمز به مشکی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دیروز امام راحل(ره) پیام دادند که خرمشهر باید آزاد شود امروز نیز رهبر انقلاب می‌فرمایند این شرایط سخت و ناگوار باید تغییر کند و بهبود یابد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم، لازمه رسیدن به این تغییر را در گرو همت همگانی و جهادی برشمرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر در این مرحله در بین اصناف، همسایگان و اقشار بی‌توجه به رعایت دستورالعمل‌ها، کمک‌کننده و موثر خواهد بود.

صالحی، وظیفه مهم دیگر امروز مردم را خرید کالای ایرانی دانست و گفت: در زمانی که بسیاری از مشاغل درگیر این بیماری و حتی تعطیل و کارگرانی بیکار شده‌اند خرید کالای تولید داخل نجاتبخش اقتصاد کشور و به نوعی یک تکلیف ملی است.

کارشناس شبکه بهداشت و درمان سمیرم نیز در همین پیوند تصریح کرد: استفاده از توان بسیجیان در شرایط سخت، همواره موثر بوده و جواب داده است.

به گفته محمدرضا شهبازی، علاوه بر گروه‌هایی از مردم، حتی همراهی نکردن یا بی‌توجهی برخی نهادها و سازمان‌ها در این شرایط باعث شده است که وضعیت کرونا در سمیرم بحرانی‌تر شود.

به گفته وی، معضل بزرگ امروز در سمیرم در میان نانوایی‌ها و صف‌های آنها و همچنین پمپ بنزین‌های این شهرستان است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: با سردتر شدن هوا، مردم به‌جای ایستادن در بیرون نانوایی به داخل نانوایی هجوم می‌برند و همین باعث رعایت نکردن فاصله فرد به فرد و بالا رفتن خطر ابتلا به کووید-۱۹ می‌شود.

شهبازی در باره نهادها و بانک‌ها اظهار داشت: کارمندان یکی از بانک‌های دولتی با وجود هشدارهای مکرر شبکه بهداشت نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها، با بی‌توجهی به این موضوع به این بیماری دچار شده و تازه بعد از ابتلا متوجه شده‌اند که چه اشتباه بزرگی مرتکب شده و جان خود و دیگران را به خطر انداخته‌اند.

وی از بسیجیان مشارکت‌کننده در طرح  موسوم به "حافظان سلامت" خواست، افراد مبتلا به کرونا را که راهی کوچه و خیابان می‌شوند شناسایی کنند و از آنها بخواهند در خانه بمانند و دستکم ۲ هفته از محل اقامت خود خارج نشوند.

شهرستان سمیرم با ۲۲ هزار بسیجی و ۹۰ هزار جمعیت شهری، عشایری و روستایی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha