ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق آمار ثبت شده تکاب پر باران ترین شهر استان با ۱۲ میلیمتر بارش تا ساعت ۳ بامداد امروز شنبه است.

مهدی کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرستان ارومیه نیز تا ساعت ۳ بامداد امروز  شاهد بارش پنج میلیمتر بارش بوده ایم که این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی که از روز جمعه وارد آذربایجان غربی شده همچنان در مناطق جنوبی و مرکزی استان ادامه دارد و در مناطق سردسیر و مرتفع استان از جمله شهرستان چالدران احتمال بارش برف برای روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: از روز دوشنبه ابن هفته نیز افت دما در استان محتمل است.

کریمی بیان کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود ولی همچنان مناطق جنوبی و مرکزی تحت تاثیر بارش‌های پراکنده خواهد بود و دمای کمینه کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مرکز استان بین پنج و ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود و شهرستان چالدران سردترین شهر استان با دمای صفر درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.