شهرکرد -ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح "بسته تحولی خوانا" در پنج درصد مدارس ابتدایی استان از سال تحصیلی امسال خبر داد و گفت: این طرح در راستای سرعت بخشیدن به اجرای سند تحول بنیادین که  ۲۵ برنامه محوری برای آن طراحی شده است، اجرایی می‌شود.

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:طرح تحولی مدرسه خوانا با هدف ارتقاء مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و گوش دادن، صحبت کردن و مهارت‌های زندگی در ۵۲ مدرسه ابتدایی در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری استان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۱۷۳ معلم در پایه‌های مختلف آموزش دیدند و بسته‌های لازم را برای اجرای طرح دریافت کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این طرح از اواسط آذرماه در استان اجرایی می‌شود، گفت:این طرح در مدارسی که حضوری فعالیت دارند به صورت حضوری و در مابقی مدارس به صورت غیر حضوری اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح شیوه خواندن دانش‌آموزان ، افزایش توانای درک مطالب و مفاهیم معنای شعرها، ضرب المثل‌ها،ترجمه کلمه به کلمه عبارت‌های مختلف، روان‌نویسی، مهارت گوش دادن درست، شیوه مجری‌گری و ادای صحیح کلمات، برطرف کردن غلط‌های املایی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

به گزارش ایرنا ، یک هزار و ۲۷ مدرسه ابتدایی با جمعیت بیش از ۱۰۶ هزار و ۲۶۰ دانش‌آموز در استان چهارمحال وبختیاری فعال است.