شهرکرد- ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت شیوع ویروس کرونا گفت: ۲۱واحد تولیدی دارای جمعیت کارگری بالا که در رعایت نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری داشتند، شناسایی شدند و تذکر دریافت کردند.

حفیظ‌الله فاضلی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا، از ابتلای ۲۵۰ نفر از کارگران مشغول کار در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی به کرونا در زمان شیوع این ویروس خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه تمامی کارگران مبتلا شده به ویروس کرونا در استان بهبود یافتند و به محل کار برگشتند.

وی، تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی با تراکم جمعیت کارگری بالای این استان را ۱۳۰ کارگاه  اعلام کرد و افزود: بیشترین حوادث کارگری گزارش شده  استان در سال جاری، آسیب دیدن انگشتان کارگران هنگام کار بوده است.

فاضلی، تشکیل کمیته حفاظت واحدهای ایمنی در تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی استان در چند سال گذشته را یادآور شد و افزود:با تدبیر دولت دوازدهم در استقرار مسئول ایمنی در بخش‌های صنعتی پرحادثه، مصدومیت و فوتی کارگر در این بخش‌ها به حداقل ممکن کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:  بیشترین آمار مصدومیت ناشی از حوادث کار در استان در بخش ساختمان بوده است.
وی، کمترین میزان  حوادث کار را مربوط به بخش صنعت دانست و گفت: رعایت نکردن مسائل ایمنی توسط کارفرمایان و کارگران در حوزه ساختمان از مهمترین دلایل افزایش حوادث کار است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشدید نظارت بر کارگران بخش صنفی با تشدید شیوع ویروس کرونا همچون چاپخانه‌ها و دفاتر پیشخوان دولتی تاکید کرد: این بخش‌های خدمات‌رسان ملزم به نصب پوستر دستورات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در حریم کارگاهی خود هستند.  

به گزارش ایرنا، جمعیت کارگری چهارمحال و بختیاری در حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.