۱۵ بازرس در محیط‌های کارگری چهارمحال و بختیاری برای پیشگیری از کرونا فعال شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه‌بر برگزاری کلاس‌های آموزشی، ۱۵ بازرس در خصوص کنترل محیط‌های کارگری در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعال شده‌اند.

حفیظ‌الله فاضلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی‌های انجام شده و توصیه‌های لازم تمامی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان ضدعفونی و گندزدایی شده است و وسایل حفاظت شخصی در اختیار کارگران قرار داده شده است.

وی ادامه داد: بازرسان محیط این اداره‌کل نیز با حضور در واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ سلامتی کارگران، دوره‌های آموزشی برگزار کرده‌اند و در خصوص نحوه استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده آموزش لازم به کارگران ارائه شده است.

فاضلی تصریح کرد: در برخی از واحدهای تولیدی دستگاه‌های حرارت‌سنجش در ورودی کارخانه‌ها تعبیه شده تا چنانچه کارگران مشکوک به سرماخوردگی و آنفلوآنزا باشند، تشخیص داده شوند و به مرخصی بروند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: براساس اعلام نظر کارشناسان بهداشت، تاکنون مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در جامعه کارگری استان گزارش نشده است و تلاش شده با بازرسی‌های مستمر و ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص پیشگیری لازم به عمل آید.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت کارگری بیمه‌شده اصلی در این چهارمحال و بختیاری فعال است که با خانواده‌های آن ۶۰۰ هزار نفر جامعه کارگری استان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ (COVID-19) نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌و شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha