مسکو - ایرنا - براساس نظر سنجی انجام شده در روسیه، حدود ۵۰ درصد شهروندان روسی در همه گیری ویروس کرونا دچار صدمه مالی شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا براساس این نظر سنجی ها که توسط پلتفرم مالی «جبهه مردمی روسیه» و سرویس «آنلاین دکتر» اجرا شد، حدود ۵۰ درصد شهروندان روسی متحمل خسارت و زیان شدند اما درآمد حدود ۴۲ درصد شهروندان همچنان بدون تغییر باقی مانده و وضعبت مالی  دو و نیم درصد شهروندان  بهبود یافته است.

در اثر همه گیری کرونا بیش از هفت درصد روس ها شغل خود را از دست داده اند  ۱۰ درصد حقوق خود را دریافت نکرده و کارفرمایان هم شروع به اخراج کارکنان خود کرده اند.

در همین حال ۵۳ درصد روس ها اظهار داشتند که کارفرمایان هزینه های خود را کاهش داده اند و منتظر پایان شیوع ویروس کرونا هستند.

تقریباً ۷۱ درصد معتقدند که ۱۰ درصد شرکت ها از موج دوم ویروس کرونا از بین خواهند رفت اما ۷۰ درصد مطمئن هستند که بنگاههای اقتصادی آنها کاملاً با شرایط جدید سازگار شده اند و قادر خواهند بود برای مدت طولانی در وضعیت فعلی کار کنند.

ویروس کرونا تغییراتی را در زندگی بسیاری از روس ها ایجاد کرده است. به طوری که ۴۶ درصد از شهروندان به فکر آموزش  و تلاش مجدد هستند و ۹ درصد نیز این روند را آغاز کرده اند. حدود ۲۸ درصد در فکر کسب و کار جدید هستند که ۹ درصدآنها اولین قدم های خود را در این راستا برداشته اند.

میخائیل پلی، بنیانگذار و رئیس پلت فرم کسب و کار روسیه به عنوان مجری این نظرسنجی، گفت: در مورد شرکت های کوچک و متوسط ‌(SME)، مهمترین شرط بقای آنها، بازسازی سریع فرآیندها و جستجوی مدل های جدید تجاری است.

بر اساس گزارش ستاد مبارزه با کرونا در روسیه در شبانه روز اخیر ۴۹۱ نفر در این کشور بر اثر کرونا جان سپرده اند تا مجموع مرگ بر اثر کرونا در روسیه به ۳۷ هزار و ۳۱ نفر برسد و ۲۴ هزار و ۳۲۶ نفر بیمار جدید شمار افراد مبتلا شده به کرونا در روسیه به ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۸۳۸ نفر رسید.

افزایش شدید مبتلایان به کرونا در روسیه و همچنین بالا رفتن آمار مرک و میر مقامات روس را به شدت نگران کرده است و ممکن است محدودیت های شدید در این کشور یزودی اعمال شود.