بجنورد- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: امسال استقرار گروه‌های راهداری در محورهای برفگیر زودتر آغاز شده است و اکنون ۲۵۴ نفر از راهداران استان آماده خدمات‌رسانی به مسافران زمستان هستند.

محمد مشتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال بارندگی پاییزه، راهداران را در یکی ۲ مورد به جاده‌ها کشاند و برف روبی سطح جاده ها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح زمستانه راهداری هر سال از اواخر آذر ماه آغاز می شود اما امسال باتوجه به شرایط هوا و بارندگی، ماشین آلات راهداری از چندی پیش در محورهای مختلف استقرار یافته اند.

وی افزود: گروه های راهداری با به کارگیری بیش از ۲۶۰ دستگاه ناوگان راهداری آماده خدمات رسانی به مسافران زمستانه هستند.  

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۹ راهدارخانه استان در زمستان آماده خدمت رسانی به مسافران است.

وی اظهار داشت: برای خدمات رسانی به مسافران و ارتقای ایمنی تردد جاده ها، سالانه ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن شن و نمک در سطح جاده، پاشیده می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: راهداران ۲۱ گردنه استان به طول ۶۷۱ کیلومتر را به صورت شبانه روزی زیر پوشش خدمات دارند.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان هم ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.