۱۵ تیم راهداری در جاده‌های خراسان‌شمالی مستقر شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از آغاز طرح تابستانه راهداری از امروز در این استان خبر داد و گفت: ۱۵ تیم عملیاتی و متخصص راهداری تا پایان شهریورماه در جاده‌های استان مستقر هستند.

محمد مشتری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طرح تابستانه امسال ۱۲۰ راهدار مشارکت دارند و حدود ۶ هزار کیلومتر از جاده های استان را زیر پوشش خدمات خود قرار می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای تابستانی، ۶۰ دستگاه ناوگان راهداری به کار گرفته می شود.

وی افزود: برای ارتقای ایمنی سفرها، خط کشی محورها به طول ۳۰۰ کیلومتر، اجرای علائم افقی و خط نوشته به وسعت ۲۰۰ مترمربع، تعمیرات حفاظ و گاردریل به طول ۲ کیلومتر و تعمیر و نصب ۳۰۰ عدد تابلوی ایمنی راه در دست اجرا است.

وی گفت: اجرای ۲۰ کیلومتر شیار لرزاننده، نگهداری ۹۰ کیلومتر روشنایی محورها، نگهداری و تعمیر ۲ دستگاه روشنایی در تونل ها و تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی به وسعت ۷۰ مترمربع از جمله اقدامات راهداری استان برای طرح تابستانی امسال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: در طرح تابستانه ۲۱ راهدارخانه در استان برای خدمات رسانی به رانندگان گذری از استان آمادگی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا طول راه های خراسان شمالی پنج هزار و ۸۴۶ کیلومتر است که از این میزان ۲۰۷.۶ کیلومتر بزرگراه، ۳۹۸.۶ کیلومتر راه اصلی، ۵۸۸.۱ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۶۵۱.۷ کیلومتر راه روستایی است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha