کرمان - ایرنا - ورود کرمان به مرحله نارنجی شیوع کرونا و واگذاری پنج هزار مسکن مهر به متقاضیان در جنوب استان از جمله مهمترین اخبار استان کرمان طی هفته گذشته بود.

۱- سخنگوی طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان ضمن اعلام تازه ترین وضعیت هشداری سه گانه و نحوه فعالیت ادارات و اصناف از ۱۵ آذر ۹۹ در این استان گفت: کرمان بعد از اعمال محدودیت ها به مرحله نارنجی شیوع ویروس کرونا رسید.

۲- نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان با بیان اینکه ایجاد توازن بین شمال و جنوب استان مورد تاکید است گفت: این منطقه نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

۳- استاندار کرمان با بیان اینکه نباید در روند اجرای پروژه‌های عمرانی خللی ایجاد شود گفت: توقف طرح‌هایی که اجرایی شده‌اند موجب استهلاک سرمایه ها و به زیان مجموعه استان تمام می‌شود.

۴- مدیرکل بهزیستی استان کرمان از برگزاری نخستین جشنواره عکس و فیلم ۱۰۰ ثانیه ای ویژه معلولان در این استان خبر داد.

۵- استاندار کرمان گفت: در بحث پتروشیمی فجر کرمان مقرر شد که فاز نخست این پروژه آغاز شود و مشکل آب را صنعت و معدن حل کند و بحث تامین مالی با واگذاری ۶۰ درصد سهام انجام گیرد.

۶- فرمانده انتظامی استان کرمان از رهایی سه گروگان در پی انهدام یک باند که اقدام به گروگان‌گیری در مناطقی از شرق این استان کرده بود، خبر داد.

۷- رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مهلت تعیین شده برای انتقال کوره های آهک پزی قطعی است، گفت: پس از مهلت، تمامی کوره های موجود در منطقه به محل تعیین شده جدید در دشت زحمتکشان منتقل خواهد شد.

۸- تیم فوتبال گل گهر سیرجان هفته چهارم مسابقات لیگ برتر کشور با شکست حریف خود ماشین سازی تبریز با ۱۰ امتیاز صدرنشین لیگ شد.

۹- فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف یک انبار احتکار روغن موتور خودرو به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و نیز ۱۳ تن پیاز به ارزش ۶۵۰میلیون ریال در عملیات ماموران انتظامی شهرستان کرمان خبر داد.

۱۰- معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: خوشبختانه با همکاری مردم و کاهش تقاضا در بازار پیک (دوره) کمبود گوشت مرغ را بدون مشکلی در این استان پشت سرگذاشتیم.

۱۱ - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۳۲۳ دستگاه تبلت توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) با کمک خیرین به دانش‌آموزان یتیم این استان اهدا شد.

۱۲- مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه پنجهزار واحد مسکن مهر در این منطقه به متقاضیان تحویل داده شد، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۳۵۹ واحد طی هفت سال گذشته تکمیل شده است.

۱۳- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به راه‌اندازی تشکل مردم نهاد "گوجینو" توسط زنان هنرمند صنایع دستی بخش شهداد اشاره کرد و گفت: ۱۵ درصد از درآمد فروش صنایع دستی بانوان شهدادی صرف احیای قنوات می‌شود.

۱۴- رئیس مجمع جوانان استان کرمان با بیان اینکه هفت هزار خانوار کرمانی زیر پوشش خدمات سمن‌های جوانان قرار گرفتند، گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان این استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در صف نخست مبارزه با بیماری قرار گرفتند.