مهمترین خبرهای استان کرمان در هفته گذشته

کرمان - ایرنا - ورود کرمان به مرحله نارنجی شیوع کرونا و واگذاری پنج هزار مسکن مهر به متقاضیان در جنوب استان از جمله مهمترین اخبار استان کرمان طی هفته گذشته بود.

۱- سخنگوی طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان ضمن اعلام تازه ترین وضعیت هشداری سه گانه و نحوه فعالیت ادارات و اصناف از ۱۵ آذر ۹۹ در این استان گفت: کرمان بعد از اعمال محدودیت ها به مرحله نارنجی شیوع ویروس کرونا رسید.

۲- نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان با بیان اینکه ایجاد توازن بین شمال و جنوب استان مورد تاکید است گفت: این منطقه نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

۳- استاندار کرمان با بیان اینکه نباید در روند اجرای پروژه‌های عمرانی خللی ایجاد شود گفت: توقف طرح‌هایی که اجرایی شده‌اند موجب استهلاک سرمایه ها و به زیان مجموعه استان تمام می‌شود.

۴- مدیرکل بهزیستی استان کرمان از برگزاری نخستین جشنواره عکس و فیلم ۱۰۰ ثانیه ای ویژه معلولان در این استان خبر داد.

۵- استاندار کرمان گفت: در بحث پتروشیمی فجر کرمان مقرر شد که فاز نخست این پروژه آغاز شود و مشکل آب را صنعت و معدن حل کند و بحث تامین مالی با واگذاری ۶۰ درصد سهام انجام گیرد.

۶- فرمانده انتظامی استان کرمان از رهایی سه گروگان در پی انهدام یک باند که اقدام به گروگان‌گیری در مناطقی از شرق این استان کرده بود، خبر داد.

۷- رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مهلت تعیین شده برای انتقال کوره های آهک پزی قطعی است، گفت: پس از مهلت، تمامی کوره های موجود در منطقه به محل تعیین شده جدید در دشت زحمتکشان منتقل خواهد شد.

۸- تیم فوتبال گل گهر سیرجان هفته چهارم مسابقات لیگ برتر کشور با شکست حریف خود ماشین سازی تبریز با ۱۰ امتیاز صدرنشین لیگ شد.

۹- فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف یک انبار احتکار روغن موتور خودرو به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و نیز ۱۳ تن پیاز به ارزش ۶۵۰میلیون ریال در عملیات ماموران انتظامی شهرستان کرمان خبر داد.

۱۰- معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: خوشبختانه با همکاری مردم و کاهش تقاضا در بازار پیک (دوره) کمبود گوشت مرغ را بدون مشکلی در این استان پشت سرگذاشتیم.

۱۱ - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۳۲۳ دستگاه تبلت توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) با کمک خیرین به دانش‌آموزان یتیم این استان اهدا شد.

۱۲- مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه پنجهزار واحد مسکن مهر در این منطقه به متقاضیان تحویل داده شد، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۳۵۹ واحد طی هفت سال گذشته تکمیل شده است.

۱۳- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به راه‌اندازی تشکل مردم نهاد "گوجینو" توسط زنان هنرمند صنایع دستی بخش شهداد اشاره کرد و گفت: ۱۵ درصد از درآمد فروش صنایع دستی بانوان شهدادی صرف احیای قنوات می‌شود.

۱۴- رئیس مجمع جوانان استان کرمان با بیان اینکه هفت هزار خانوار کرمانی زیر پوشش خدمات سمن‌های جوانان قرار گرفتند، گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان این استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در صف نخست مبارزه با بیماری قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha