شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز طرح ناظران سلامت از اول آذرماه گفت: تاکنون یکهزار و ۳۲۹ مورد بازرسی توسط ناظران سلامت در استان انجام شده است.

ایرج کیانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز داوطلب افزود: این طرح با فعالیت ۱۲۷  تیم اجرای و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت، جمعیت هلال احمر، پساه و نیروی انتظامی در حال اجراست  که در این طرح ۱۰۸ خواهر و ۱۶۵ برادر عضو جمعیت هلال احمر فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: در این طرح نظارت از فروشگاه‌ها، بانکها، پایانه‌های مسافربری، میادین اصلی شهر مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارزیابی و آموزش داده می‌شود.

وی گفت: ناظران سلامت با حضور در این اماکن چک لیست‌های خاص را تکمیل و به مراکز بهداشت ارائه می‌دهند.

کیانی افزود: تاکنون چهار هزار و  ۶۸۵ نفر از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶ هزار و ۹۷۸ نفر داوطلب و ۲۴۵ نفر عضو جمعیت هلال احمر استان هستند، گفت: از این تعداد چهار هزار و ۵۲۴ نفر مرد و ۲ هزار و ۱۹۹نفر زن هستند.

وی افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان با تشکیل یک حلقه به عنوان واسط بین نیازمندان و افراد توانمند هستند تا بتوانند به جامعه هدف امداد و خدمات‌رسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در سالجاری اعضای این جمعیت با اجرای ۶ برنامه حمایتی و پزشکی و امدادی به سه هزار و ۱۴۳ نفر خدمات رسانی کردند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و در راستای حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا افزود: در این مدت ۲ طرح مواسات و کمک مومنانه توسط این جمعیت انجام شد که در این طرح‌ها هشت هزار و ۱۲۶ بسته معیشتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا توزیع شد.

کیانی افزود: در این مدت ۲ هزار بسته بهداشتی نیز بین بیماران خاص توزیع شد.

وی به توزیع ۷۰ هزار ماسک بین نیازمندان توسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح  کاروان سلامت نیز ۲۳۰ نفر از جمعیت مناطق کمتر برخوردار استان از خدمات این جمعیت به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در اجرای طرح همای رحمت، طرح آموزش پیشگیری از شیوع کرونا، اعزام کاروان به استان کرمان نیز اعضای این جمعیت حضور فعال داشتند.

به گزارش ایرنا، ۱۵ آذر مصادف با پنجم دسامبر به عنوان روز جهانی داوطلبان نامگذاری شده است.