۳هزار حادثه دیده در طرح زمستانی چهارمحال و بختیاری امدادرسانی شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح ملی امداد و نجات زمستانه امسال به سه هزار و ۲۵ نفر حادثه‌دیده در استاناز سوی امدادگران این جمعیت امدادرسانی شد.

ایرج کیانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در طرح زمستانی این جمعیت که از ابتدای  دی‌ماه آغاز شد، به حادثه دیدگان ۱۳۴ حادثه از جمله برف و کولاک، حوادث جاده‌ای، شهری، کوهستان و خدمات حضوری امدادرسانی شد.

وی اظهار داشت: در این طرح ۴۹ نفر که دچار مصدومیت شده بودند نجات یافتند که از این تعداد ۴۱ نفر به بیمارستان منتقل شدند و هشت نفر به صورت سرپایی درمان شدند و در این مدت به۵۳ نفر حادثه‌دیده اسکان داده شد و بیش از ۳۲۰ بسته غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت چهار سورتی پرواز بالگرد برای امدادرسانی در استان انجام شد.

وی به فعال بودن ۲۳۰ تیم عملیاتی و امداد و نجات در این طرح با فعالیت ۶۵۶ نفر اشاره کرد و گفت: در طرح زمستانه ۱۳۰ دستگاه خودروی آمبولانس جمیت هلال احمر نیز حضور داشت. 

کیانی با اشاره به آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر همگام با سایر ارگان‌ها مانند اورژانس، راهداری و پلیس راه که از روز ۲۵ اسفندماه آغاز شد، افزود: این طرح تا ۱۵ فرودین‌ماه سال‌آینده نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: این طرح در ۲۳ پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال‌احمر استان فعال خواهد شد و در استان ۲۸ دستگاه خودروی آمبولانس و یک فروند بالگرد در این طرح به صورت شبانه‌روزی خدمات امداد و نجات ارائه می‌کنند.

کیانی افزود: در استان ۶ هزار و ۹۷۸ نفر داوطلب و ۲۴۵ نفر عضو جمعیت هلال احمر استان هستند که در حوزه‌های مختلف امدادرسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع کرونا، ماموریت جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای جمعیت هلال احمر تعریف شد که در کنار نیروهای وزارت بهداشت و درمان، مبادی ورودی مسافری مانند فرودگاه‌ها و نقاط مرزی را کنترل و غربالگری کنند. 

وی به توزیع بیش ۱۲ هزار بسته معیشی و بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر استان در قالب طرح مواسات و کمک مومنانه در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های جمع‌آوری و توزیع کمک مومنانه، طرح آمران سلامت، شرکت در طرح‌های مختلف بازرسی از مکان‌های مختلف در راستای مقابله و پیشگیری از کرونا، ارائه آموزش به مردم در خصوص کرونا از برنامه‌های این جمعیت در سال‌جاری بوده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال وبختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که برخی از مناطق این استان به خاطر وضعیت جغرافیایی، سخت‌گذر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha