سنندج - ایرنا - فرماندار بیجار گفت: دولت برای اجرای کارهای عمرانی، خدماتی و فرهنگی در بخش چنگ الماس، بخش مرکزی و گازرسانی به روستاهای این شهرستان بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه تعریف و به بهره‌برداری رسانده است.

علی اکبر ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سه ساله اخیر در بخش چنگ الماس از محل اعتبارات دهیاری‌ها جهت اجرای عملیات جدول گذاری روستاها به متراژ ۲۳ هزار متر ۲۰ میلیارد ریال و برای زیرسازی، تسطیح و بهسازی معابر روستایی به متراژ ۴۰ هزار مترمربع ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: آسفالت خیابان ها و معابر تعدادی از روستاهای سطح بخش که عملیات زیر سازی در آنها صورت گرفته به متراژ ۲۵ هزار متر مربع با همکاری بنیاد مسکن شهرستان، اجرای پروژه جمع آوری و دفع فاضلاب روستاهای سطح بخش به میزان تقریبی ۱۱۰ هزار متر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال همچنین ساخت ۱۰ دهنه پل در سطح روستاهای بخش با اعتبار ۲ میلیارد ریال احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه عملیات اصلاح شبکه آب شرب چهار روستای سطح بخش چنگ الماس از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری به متراژ ۲ هزار متر مربع اقدام شده است، تاکید کرد: خرید، تعمیر و نگهداری وسایل و تجهیزات پارک کودک، نصب سطل زباله و ساماندهی جایگاه دفع پسماند در روستاهای سطح بخش چنگ الماس پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

او یادآور شد: شن ریزی و بهسازی مسیرهای روستایی با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و انجام کارهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در سطح بخش با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال با همکاری شوراهای شهرستان، بخش و روستا و دهیاران روستاهای بخشداری چنگ الماس هزینه و به بهره برداری رسید.

ورمقانی با اشاره به اینکه در بخشداری مرکزی هم در مدت مشابه اجرای عملیات جدول گذاری روستاهای سطح بخش به متراژ ۲۵ هزار متر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت یادآورد شد: زیرسازی، تسطیح و بهسازی معابر روستاهای سطح بخش از محل اعتبارات دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری به متراژ ۸۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: آسفالت خیابان‌ها و معابر تعدادی از روستاهای سطح بخش که عملیات زیرسازی در آنها صورت گرفته بود به متراژ ۱۶ هزار متر مربع با همکاری بنیاد مسکن و اجرای پروژه جمع آوری و دفع فاضلاب روستاهای تابعه بخش با طول بیش از ۲۲ هزار متر با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد ریال اجرایی شد.

فرماندار بیجار گفت: ساخت چهار دهنه پل در سطح روستاهای بخش با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال و خرید لوله و اتصالات و عملیات اصلاح شبکه آب شرب سه روستای سطح بخش به متراژ هفت هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری و نیز خرید و تعمیر و نگهداری وسایل و تجهیزات پارک کودک، نصب سطل زباله و ساماندهی جایگاه های دفع پسماند در روستاهای سطح بخش مرکزی با اعتباری بیش از ۲ میلیارد ریال انجام شده است.

ورمقانی با اشاره به شن ریزی و بهسازی مسیرها و معابر روستایی با اعتبار یک میلیارد ریال یادآور شد: انجام کارهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در سطح بخش با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال توسط شوراهای شهرستان، بخش و روستاها و دهیاران که بخشداری مرکزی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در سه سال اخیر در بحث گازرسانی به مردم شهرستان بیجار تعداد ۲۹ روستا به جمع روستاهای دارای گاز افزوده شد و کار گزارسانی به ۱۶ روستا دیگر نیز در دست اقدام است.

ورمقانی با باین اینکه تعداد ۳۷ واحد صنعتی در راستای مصوبات شورای اقتصاد با اجرای ۱۹۵ کیلومتر خط شبکه از نعمت گاز بهره مند شدند، افزود: با نصب ۲ هزار و ۷۱۰ علمک، تعداد خانوار گازدار شهرستان به سه هزار و ۵۰ خانوار افزایش یافت.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده در این موارد بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال است، گفت: در مجموع ۱۶۶ روستای شهرستان با ضریب نفوذ ۸۹ درصد و ۱۰۰ درصد خانوارهای ساکن در پنج شهر تابعه به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.