بنیاد مسکن بیجار در عمران روستایی ۳۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد

سنندج - ایرنا - فرماندار بیجار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان در قالب طرح‌های هادی و آسفالت معابر روستایی ۳۹ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال سرمایه گذاری داشته است.

علی اکبر ورمقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان در سه سال گذشته و در راستای اجرای طرح هادی روستایی شامل جدول گذاری، سنگ فرش و احداث پل  در هشت روستا ۱۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

وی افزود: در طرح هادی روستایی با هدف خدمت رسانی به ساکنان این مناطق برای کاهش مشکلات معابر هشت روستا با اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال توسط این بنیاد آسفالت ریزی شد.

ورمقانی  با اشاره به اینکه صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت از دیگر اقدامات بنیاد مسکن است گفت: ۹۱۵ جلد سند مالکیت با همکاری اداره ثبت و اسناد شهرستان صادر و تحویل متقاضیان شده است.

او افزود: مسکن روستایی در حواث طبیعی و غیر طبیعی همواره آسیب های جدی می‌بینند که در این مدت، ۵۰۱ واحد مسکن آسیب دیده روستایی بر اثر جاری شدن سیل و ۳۹ واحد مسکن روستایی آسیب دیده بر اثر زلزله با استفاده از تسهیلات مصوب این بنیاد بازسازی شده است.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه بیجار دارای ۷۷۹ واحد مسکن روستایی است گفت: در سه سال گذشته ۲۷۵ واحد مسکن محرومین روستایی و ۱۲ واحد مسکن محرومین شهری از محل حساب ۱۰۰ امام احداث و تحویل شده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha