سنندج - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: محتوای الکترونیکی نوآموزان دوره پیش دبستان استان در قالب ۳۶۵ فیلم آموزشی برای نوآموزانی که به شاد دسترسی دارند، تولید شده است.

صدیقه عبداللهی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای نوآموزانی که به شبکه شاد نیز دسترسی ندارند کتاب کار کودک تهیه و در اختیارشان قرار داده شده است.

وی با اشاره به تولید راهنمای والدین در قالب فایل صوتی و محتوای مکتوب ویژه اولیا نوآموزان متناسب با محتوای استان گفت: علاوه بر این ۲۴۰ کلیپ آموزشی ویژه مربیان و ۵۴ قصه آموزشی در قالب فایل صوتی ویژه نوآموزان انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: به منظور دسترسی دانش‌آموزان به آموزش مجازی و بسته‌های آموزشی، ۲۹۶ فیلم آموزشی و ۱۲ جلد درسنامه دروس ۶ پایه دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان تولید و در اختیار آنان قرار داده شده و بخشی نیز تا پایان آذر به شهرستان‌ها و مناطق ارسال می‌شود.

وی افزود: در فصل تابستان درسنامه هاوین به منظور تعمیق و تثبیت فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان ۶ پایه ابتدایی استان تهیه و تولید و در ۷۵ هزار نسخه چاپ و در بین دانش‌آموزان توزیع شد.

عبداللهی گفت: ۴۵ هزار نسخه درس‌نامه در فروردین و اردیبهشت سال جاری نیز تهیه و در بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی با اولویت مناطق روستایی و حاشیه شهر توزیع شده است.

وی یادآور شد: محتوای الکترونیکی کامل دروس ۶ پایه دوره ابتدایی بارگذاری شده در شبکه شاد توسط استان جهت استفاده دانش آموزانی که به شاد دسترسی ندارند نیز تهیه شده است، ضمن اینکه تهیه و تولید ۳۶ فیلم آموزشی پایه دوم الی ششم ابتدایی ضمیمه اهل سنت و ارسال آن به وزارت جهت بارگذاری در شبکه شاد از دیگر اقدامات استان بوده است.

عبداللهی اضافه کرد: ۶۰ فیلم آموزشی کتب مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و هنر پایه ششم نیز جهت بارگذاری در شاد تهیه و تولید و به وزارت ارسال شده است.

استان کردستان بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که در حدود سه هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.