به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در ششمین جلسه هفتگی رونمایی از سامانههای غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ در حال اجرا است، اظهار داشت: امروز چهار سرویس غیرحضوری به بهرهبرداری میرسد و تعداد خدمات غیرحضوری در این طرح به ۱۳ خدمت افزایش مییابد.
وی افزود: پرداخت حق بیمه و احتساب دوان خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه یکی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی است که از امروز به صورت غیرحضوری ارائه میشود و نیازی به مراجعه افراد برای دریافت این خدمت نخواهد بود.
سالاری ادامه داد: غیرحضوری شدن این خدمت به بیمه شدگان تأمین اجتماعی از طریق تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه انجام شده است و شرط استفاده غیرحضوری از این خدمت داشتن کارت پایان خدمت هوشمند است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا را دیگر سرویس غیرحضوری این سازمان در هفته جاری اعلام کرد و گفت: بیمه شدگان مبتلا به کرونا برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری باید از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ثبت درخواست کنند و نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی نیست.
سالاری ادامه داد: در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری فراوانی جهت عدم نیاز به ثبت درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا انجام شده و امید است، این موضوع در آینده نزدیک محقق شود و با ارسال اطلاعات مورد نیاز از سوی مراجع قانونی به سازمان تأمین اجتماعی حتی نیازی به ثبت درخواست بیمه شدگان مبتلا به کرونا نیز نباشد و غرامت دستمزد ایام بیماری بدون ثبت درخواست به حساب واریز شود.
وی مشاهده جزئیات و گردش حساب بدهی کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی و همچنین دریافت غیرحضوری اعتراض احتمالی کارفرمایان به بدهی اعلامی و تعیین زمان رسیدگی را دو خدمت غیرحضوری دیگر سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: با بهرهبرداری از این دو سرویس کارفرمایان میتوانند، از جزئیات مربوط به بدهی خود مطلع شوند و اگر اعتراضی به بدهی دارند، به صورت غیرحضوری ثبت اعتراض کنند و زمان رسیدگی به اعتراض کارفرمایان نیز در همین سامانه به آنان اعلام میشود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برلزوم تقویت سامانه پاسخگویی این سازمان تأکید کرد و گفت: پیشنهادات و ایراداتی که توسط مردم و همکاران در سامانه ۱۴۲۰ اعلام میشود، باید کانالیزه و تحلیل شود و مجموعه معاونت بیمه ای و فرهنگی باید از منظر مردم بهره برداری از سامانه را ارزیابی کنند و ایرادات و محدودیتهای احتمالی را پیگیری و برطرف کنند.
سالاری افزود: برای موفقیت طرح ۳۰۷۰ تیم رصد سامانه خدمات غیرحضوری با همکاری معاونت بیمهای و معاونت فرهنگی اجتماعی و امور استان ها شکل میگیرد و از ظرفیت استان ها نیز استفاده میشود و مدیران استانی نیز تیم رصد تشکیل میدهند و سازوکار انتقال و پیگیری مسائل نیز تعیین می شود. اطلاعات دریافتی هم از استان ها از طریق ۱۴۲۰ با سازوکاری مشخص، به صورت روزانه تحلیل و پیگیری میشود.
در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص طرح ۳۰۷۰ پرداختند.
براساس طرح ۳۰۷۰ که از پنج هفته قبل در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت، هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir در دسترس قرار میگیرد.
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه و همچنین پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا به صورت غیرحضوری انجام میشود.