به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش بهمنظور برنامهریزی فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ شیوهنامه امتحانات تمامی دورههای تحصیلی مدارس را برای اجرا به ادارات کل استانها ابلاغ کرد.
بر اساس مصوبه شورای عالی آموزشوپرورش و آییننامههای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و بهمنظور نظم و برنامهریزی برای فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول دانش آموزان دورههای تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی شیوهنامه امتحانات تمامی دورههای تحصیلی به ادارات کل استانها ابلاغ شد.
طبق این شیوهنامه، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان (در همه دورههای تحصیلی)، فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مطابق آییننامههای مربوط به دورههای تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامههای بهداشتی انجام میشود.
بر این اساس در دوره ابتدایی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش آموزان پایههای اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، آزمون عملکردی بهصورت حضوری در مدرسه، با گروهبندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشتههای شاخه نظری دوره دوم متوسطه پیش از این در راستای برنامهریزی، طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیر نهایی در سال ۹۹ و بر اساس مجوز مرکز مدیریت بیماری واگیردار در دوران شیوع بیماری کرونا، ابلاغ کرد.
بر اساس این شیوهنامه؛ برگزاری امتحانات باید با رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی باشد و مسوولیت رعایت پروتکلهای بهداشتی در حوزههای امتحانی به همراه درج صحیح اطلاعات حوزهها و عوامل اجرایی بر عهده مدیرکل استان است.
ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشدهاند، به شیوه حضوری برگزارمی شود.
دانش آموزان دوره پیشدانشگاهی سالهای قبل میتوانند پس از تطبیق دروس در امتحانات نهایی دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.