به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، خسرو ساکی درباره ابلاغ بخشنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دورههای تحصیلی به ادارات کل آموزشوپرورش استانها و مدارس اظهار داشت: در اجرای تبصره ذیل بند (ب) این بخشنامه، صرفاً در خصوص برگزاری حضوری ارزشیابی تحصیلی و تربیتی پایههای اول و دوم ابتدایی، فقط در مناطق دارای وضعیت زرد و پس از اخذ مجوز کتبی از کارگروه مدیریت و کنترل بیماری کرونا استان امکانپذیر است.
وی افزود: بر اساس این بخشنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش آموزان پایههای اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، آزمون عملکردی بهصورت حضوری در مدرسه، با گروهبندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی برگزار میشود.
به گزارش ایرنا، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هفته گذشته بهمنظور برنامهریزی فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ شیوهنامه امتحانات تمامی دورههای تحصیلی مدارس را برای اجرا به ادارات کل استانها ابلاغ کرد.
طبق این شیوهنامه، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان (در همه دورههای تحصیلی)، فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مطابق آییننامههای مربوط به دورههای تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامههای بهداشتی انجام میشود.
بر این اساس در دوره ابتدایی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش آموزان پایههای اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، آزمون عملکردی بهصورت حضوری در مدرسه، با گروهبندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی برگزار می شود.
نظر شما