گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست از هفته چهارم مسابقات اسب‌دوانی کورس پاییزه گنبدکاووس با شرکت ۶۰ اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۶ دور ۱۲۰۰ و ۱۰۰۰ متر عصر امروز پنج شنبه بدون حضور تماشاگر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ در دور نخست مسابقات اسب‌دوانی هفته چهارم اسب‌های بیش از سه سال کلاس پنج نژاد ترکمن باهم به رقابت پرداختند که اسب "پوریا مختومقلی" سریعتر از دیگر رقبا از خط پایان گذشت و در جایگاه نخست قرار گرفت و اسبهای "بانوی اودک" و "پادشاه مختومقلی" به ترتیب مقام دوم و سوم را به دست آوردند.

در دور دوم، اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون در خط شروع قرار گرفتند که اسب "لیوزا" در این دور به قهرمانی دست یافت و اسب‌های "دلبرم" و "فریسا" عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند.

اسب های ۲ ساله نژاد تروبرد در دور سوم باهم به رقابت پرداختند که اسب "ژکو" با پیشی گرفتن از دیگر شرکت کنندگان این دور، مقام اول را از آن خود کرد و اسب‌های "ایزابلا" و "فرناندو" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

اما در دور چهارم این مسابقات، اسب های نژاد دوخون دو ساله با یکدیگر رقابت کردند که "اسب حیدرخان" اول شد و پس از او اسب "کالکشن" دوم و اسب "خان جوی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

پنجمین دور از روز نخست هفته چهارم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسبهای بیش از سه سال نژاد تروبرد بود که اسب "تونیکس" زودتر از بقیه به خط پایان رسید و اسب‌های "توی استوری" و "اسب هج تایم" نیز به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

دور پایانی این مسابقات نیز با رقابت اسب های بیش از سه سال نژاد دوخون برگزار شد که اسب "زیبانا" به مقام اول رسید و اسب های "پائولو دیبالا" و "بلیندا" نیز مقام دوم و سوم را به دست آوردند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته چهارم مسابقات اسب‌دوانی کورس پاییزه گنبد برای اسب‌های برتر مبلغ ۱۱۳ میلیون  و ۵۰ هزار تومان جایزه نقدی پیش بینی کرده بودند که به مالکان اسب‌های برتر اهدا می شود.