کرمان‌ - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سالانه ۳۵هزار نفر در این استان وارد بازار کار می شوند که بیش از ۱۵هزار نفر آنان را مشاغل خرد و خانگی تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، رضا اسماعیلی چهارشنبه شب در اختتامیه دوّمین جشنواره ملی " عکس اشتغال " در هتل هیلان رفسنجان سهم این شهرستان را در بازار کار ۲ تا سه هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: از این ۳۵ هزار نفر نزدیک ۲ هزار نفر در مجموعه  دولتی و استخدامی ها جذب میشوند؛ ۳۳ هزار نفر در مجتمع های صنعتی دو کارخانه ها بزرگ، متوسط و کوچک و نیز مشاغل خرد و خانگی اشتغال می یابند.

وی ادامه داد:  ۴۰ درصد از این‌ افراد یعنی ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر از این افراد در مشاغل خرد و کوچک مشغول می شوند و لازم است مشاغل جدیدی  که به وجود می آید به این افراد  بشناسانیم زیرا معمولاً کسانی که وارد بازار کار می شوند لیسانس هستند و آشنایی چندانی با بازار کار ندارند، لذا هنر عکاسی اشتغال زمینه ای فراهم می آورد تا فرد شغل های جدید را بشناساند .

اسماعیلی بیان کرد: وجود کرونا که همه مسائل و برنامه ها را مجازی کرده است اجرای جشنواره عکس اشتغال و هنر عکاسی در شرایط کنونی کار با ارزشی است.

وی افزود: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در رفسنجان فرصت های شغلی متنوعی هم ایجاد شد و نیز کارهای جدیدی که در شهرک صنعتی رفسنجان نمی توان فعال کرد در فضای منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان قابل راه اندازی است.

اسماعیلی اظهار داشت: باید از سرمایه های زیادی که در استان وجود دارد با به کارگیری نسل جوان و میدان دادن به آن ها بهره مند شد.

وی گفت: اگر بتوان شغل های مختلف و جدید که زیاد هستند را به نسل جوان ِ کارآمد بشناسانیم می توان رونق اقتصادی را شاهد بود.


مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان  هم در این آئین بیان کرد: عکاسانِ ۲۸ استان در این جشنواره شرکت کردند و هدف از برگزاری  جشنواره معرفی فرصت‌های شغلی مختلف شهرستان در زمینه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، مس و صنایع دستی است.

 مجید کهنوجی افزود: سعی می کنیم که برگزاری این جشنواره تداوم داشته باشد و نیز جشنواره اشتغال را به ادارات کل استان ‌ها وصل کنیم که امید است جشنواره بین المللی عکس اشتغال برگزار شود.

۴۰۰ عکس به جشنواره ملی " عکس اشتغال" ارسال شد



سید محسن سجادی داور جشنواره هم در این آئین گفت: ۴۰۰ عکس به جشنواره کشوری " عکس اشتغال" ارسال شد و با توجه به بحران کرونا، تحویل آثار از طریق سایتی که طراحی شده بود انجام گرفت که عکس ها دارای کد و به صورت غیر حضوری به دبیرخانه جشنواره از طریق این سایت واصل شد.

داور این جشنواره ادامه داد: داوری این جشنواره طی ۶ مرحله انجام شد تا کیفیت داوری به نحو مطلوب و تأثیر مثبت داشته باشد.

سجادی خاطرنشان کرد: در نهایت آثار  ۵۴ نفر با تصاویر مختلف  برگزیده شد که نیمی از این برگزیدگان به اردوی عکاسی از مجتمع مس سرچشمه  ( بزرگترین معدن مس روباز خاورمیانه ) اعزام خواهند شد.