۸ خرداد ۱۳۹۵، ۷:۲۹
کد خبر: 82090550
T T
۰ نفر
مديركل تعاون كرمان: با توسعه مشاغل خرد مي توان به رونق اقتصادي رسيد

كرمان - ايرنا - مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان كرمان گفت: در صنايع بزرگ كه با هزينه هاي هنگفت راه اندازي مي شود اشتغالزايي كم است و در مشاغل خرد با كمترين هزينه مي توان به اشتغال پايدار و رونق اقتصادي رسيد.

به گزارش ايرنا رضا اسماعيلي شامگاه جمعه در آيين اختتاميه نمايشگاه اشتغال و كارآفريني كه در محل كاروانسراي شاه عباسي رفسنجان برگزار شد افزود: در طرح حركت و تكاپو كه مورد تاكيد رئيس جمهوري است، ايجاد اشتغال به ويژه اشتغال مشاغل خرد و خانگي مورد اهميت واقع شده است.
وي تصريح كرد: در اين راستا زنجيره اي ايجاد مي شود تا توليدات در بازار فروش، عرضه شود.
وي مهمترين چالش و معضل در توليدات مشاغل خانگي را نبود بازار فروش اجناس توليد شده برشمرد و اظهار كرد: در طرح تكاپو و حركت تلاش داريم اين بازار فروش راه اندازي شود تا محصولات توليد شده به خوبي به فروش برسد.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كرمان گفت: كارخانه اي در زرند با 150 ميليون دلار در دست احداث است كه براي 150 نفر اشتغالزايي خواهد كرد در حالي كه با مشاغل خرد و كوچك مي توان بيشتر از اين رقم نيرو به كار گرفته و اقتصاد پويا شود.
وي ادامه داد: از سال 92 همت دولت تدبير و اميد بر رشد اشتغال است زيرا هرم سني كشور كه 70 درصد از جمعيت كشور را تشكيل مي دهد نيروي جوان و كارآمد مي باشد و بهترين موقعيت است كه مي تواند كشور را به توسعه برساند.
اسماعيلي گفت: با تحليلي كه در استان هاي مختلف كشور در خصوص اشتغال انجام داده ايم به اين نتيجه رسيديم كه رفسنجان بهترين موقعيت براي توسعه فرهنگ اقتصادي است.
وي افزود: در رفسنجان سالانه چهار هزار ميليارد ريال گردش مالي در بخش كشاورزي و شش هزار ميليارد ريال در بخش صنعت مس دارد كه اين گردش مالي بنا به جمعيت 300 هزار نفري در طول سال 2 هزار و 500 تا چهار هزار نفر را وارد بازار كار مي كند.
وي خاطرنشان كرد: در بخش كشاورزي، فرآوري و بسته بندي در حوزه محصول پسته و در بخش صنعت و مس مي توان صنايع تبديلي و كارگاه هاي كوچك را راه اندازي كرد.
وي گفت: فعاليت در اين زمينه و ايجاد مشاغل خرد و كوچك زمينه رشد و توسعه رفسنجان را فراهم مي سازد زيرا در حال حاضر محصول پسته و مس به صورت فله و خام صادر مي شود و خارج از كشور به فرآوري مي انجامد و هزينه استحصالي از اين كار نصيب خارجي ها مي شود.
فرماندار رفسنجان هم اقتصاد مقاومتي را اقتصادي علم محور، درونگرا، دانش بنيان و اعتدال گرا عنوان كرد و گفت: اگر بخواهيم مشكل بيكاري و اقتصاد حل شود بايد بخش سرمايه گذاري خصوصي به كمك دولت بيايد.
حميد ملانوري افزود: رفسنجان با وجود موسسه هاي پژوهشي، دانشگاه ها، نخبگان و ايده هاي نو و جديد به همراه بخش خصوصي و سرمايه گذاران مي تواند مشكلات حوزه اقتصاد را مرتفع سازد.
نمايشگاه كارآفريني و اشتغال به مدت سه روز در محل كاروانسراي شاه عباسي با مشاركت جهاد دانشگاهي و انجمن توسعه فرهنگ كارآفريني شهرستان رفسنجان در قالب 23 غرفه از مشاغل خرد و خانگي برپا بود.
7433/3028