کرمان - ایرنا - معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت بازنگری طرح جامع شهر کرمان با توجه به جمعیت آن گفت: ظرف یک ماه آینده قرارداد این طرح بازنگری با مشاور منعقد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، فرزانه صادق‌مالواجرد روز چهارشنبه در نشست با استاندار کرمان در محل استانداری با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی، مطالعه و تحقیق در کشور اندک می‌باشد است افزود: بازنگری طرح جامع کرمان از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی در کرمان محسوب می‌شود که اعتبارات این طرح در بودجه امسال و لایحه ۱۴۰۰ گنجانده شده است.

وی اظهار داشت: سکونتگاه‌های غیر رسمی در پهنه بندی حریم قرار دارند لذا تعیین حریم برای محدوده‌های شهری به‌ویژه مراکز استان بسیار مهم است.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرک صنعتی به عنوان یکی از محلات هدف بازآفرینی شهری در کرمان وضعیت نگران کننده‌ای داشت و وجود چنین شهرکی پس از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی در محدوده شهر کرمان زیبنده نیست.

وی ادامه داد: تمامی پیشینیان و وزارت راه و شهرسازی در زمینه بازآفرینی شهرک صنعتی کرمان قصور داشته‌اند که شاهد این وضعیت هستیم لذا وضعیت این شهرک باید به سرعت ساماندهی شود.

صادق‌مالواجرد عنوان کرد: طرحی ویژه از سوی استان کرمان برای ساماندهی شهرک صنعتی به وزارت راه و شهرسازی ارایه شود که از آن حمایت کنیم.

وی افزود: طرح تفصیلی شهر بم تامین اعتبار می‌شود و ساماندهی محدوده ناکارآمد این شهر در طرح تفصیلی گنجانده می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ظرف یک ماه آینده قراداد ساماندهی محدوده‌های ناکارآمد و فرسوده تدوین طرح تفصیلی ویژه بم منعقد می شود.

وی با اشاره به نهایی شدن طرح تفصیلی شهر سیرجان در وزارت راه و شهرسازی گفت: شهر بم نیز باوجود باغ شهر بودن می‌توان از معماری‌های نوین در آن استفاده کرد.