معاون وزیر راه : ۸۰۰ هکتار از شهر تاریخی بم بافت ناکارآمد است

کرمان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: از سه هزار هکتار وسعت شهر بم ۸۰۰ هکتار آن را بافت ناکارآمد تشکیل داده که باید دغدغه مدیریت شهری رسیدگی به وضعیت نابسامان خیابان ها، محلات هدف و بافت ها و سکونتگاه های غیر رسمی باشد.

به گزارش ایرنا ، مهدی عبوری روز  چهارشنبه در حاشیه بازدید از بافت فرسوده شهر بم افزود: متاسفانه با توجه به زلزله سال ۸۲ در شهرستان بم و بازسازی‌های رخ داده هنوز شاهد  نارسایی‌های در محدوده قانونی شهر بم هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حدود سه میلیون و ۱۸۰ هزار مترمربع یعنی بیش از سه هزار کوچه و خیابان در شهر بم خاکی بوده که حدود ۳۰ هزار تن قیر جهت آسفالت این کوچه ها و خیابان ها مورد نیاز است.
وی اظهارداشت: مشکلات و کمبودهایی که برای شهری مانند بم به عنوان اولین و تنها شهر ثبت جهانی در ایران مشاهده می کنیم واقعا ناخوشایند است.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: تامین اعتبار جهت آسفالت کوچه های خاکی رقم بسیار سنگینی است که حتما با مشارکت استانداری، شهرداری و وزارت راه و  شهرسازی با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ظرف زمان بندی حداکثر سه ساله کل خیابان ها و معابر سطح شهر بم را آسفالت خواهیم کرد .

۲میلیارد تومان اعتبار جهت طرح تفضیلی ویژه بم درنظر گرفته شد 

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با اشاره به اینکه پشتوانه ها و میراث طبیعی غنی در شهر بم وجود دارد اظهار داشت : بازدیدهای صورت گرفته از این شهر جهت ارتقای کیفی و احیای فضاهای شهری بم است ، شهری که با پیشینه تاریخی که دارد لایق بهترین ها است .
فرزانه صادق مالواجرد افزود: در بازدیدهای صورت گرفته تلاش شده با انتخاب مشاور مستقر در بم طرح تفضیلی ویژه ای برای بم تهیه شود تا مشاور بتواند تمام مشکلات و محدودیت های بوجود آمده و نخیلات و بافت شهر را در نظر گرفته و در طرح ویژه پیاده کند .
وی تاکید کرد: زمان تهیه طرح ویژه تفضیلی بم یکساله بوده و اعتباری بالغ بر ۲میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شد که در این طرح بازآفرینی شهر بم به صورت ویژه دیده خواهد شد.
 مالواجرد ادامه داد: بازآفرینی و احیای بافت فرسوده شهر بم باید در طرح تفضیلی دیده شود و امیدواریم در کوتاهترین زمان ممکن این طرح بتواند به نتیجه مطلوب برسد.
معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بهبود و ساماندهی خیابان ها و معابر سطح شهر بم در طرح تفضیلی ویژه دیده خواهد شد .

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha