کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه اولویتی مهم‌تر از حوزه اقتصادی در این استان نداریم گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال و راکد با کوچکترین حمایت‌ می‌تواند دوباره فعال شوند و به اشتغال و اقتصاد کرمان کمک کنند.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز پنجشنبه در نشست شورای عالی بانک‌های استان کرمان افزود: وضعیت جذب و پرداخت تسهیلات در این استان مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

وی اظهار داشت: نقش تسهیلات حمایتی، رونق تولید، تبصره ۱۸ و روستایی در توسعه استان کرمان بسیار مهم است زیرا این اعتبارات به بخشی از جامعه تزریق می‌شود که از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی همچون حاشیه نشینی و اعتیاد را می‌کاهد.

وی تصریح کرد: استانداری از افراد سوء استفاده کننده از بخشنامه‌های دولتی حمایت نمی‌کند و همچنین دستگاه هایی که منابع اعتباری را در بخش‌های دیگر هزینه می‌کنند باید شناسایی و با آنان برخورد شود.

استاندار کرمان گفت: بیشتر انرژی و منابع در بسیاری از نقاط روی افراد کم انگیزه و ورشکسته گذاشته می‌شود که باید این رویه تغییر یابد.

وی عنوان کرد: تمام مصوبات پس از تصویب خبری می‌شود و تمامی مصوبات را پیگیری می‌کنم و در صورتی که اجرا نشود با مقصران آن برخورد خواهیم کرد لذا اگر مصوبه‌ای قابل اجرا نیست از تصویب آن جلوگیری کنید.

زینی‌وند افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات توسعه روستایی به استان کرمان اضافه شده که باید طرح‌های در این راستا تعریف شود.