کرمانشاه- ایرنا- همزمان با آیین رونمایی و افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری‌های سراسر کشور، پروژه‌های عمرانی شهرداری کنگاور نیز روز پنجشنبه با حضور مشاور استاندار کرمانشاه و مسوولان محلی با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

شهردار کنگاور در حاشیه آیین افتتاح راه ارتباطی شهرک آموزگار به محله بهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: این مسیر ارتباطی که سالها محل انباشت زباله و نخاله های ساختمانی بود، آسفالت آن به یک مطالبه عمومی تبدیل شده بود.
رامین صادقی افزود: با حمایت اعضای شورای شهر و تلاش کارکنان شهرداری و با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اقدام به تسطیح، زیرسازی، جدولگذاری و آسفالت آن شد.
وی ادامه داد: افتتاح این پروژه رضایت شهروندان بخصوص ساکنین فاز ۲ شهرک آموزگار، محله بهار و مسکن مهر تاکسیرانی در جهت دسترسی بهتر و کاهش بار ترافیکی خیابان قمر بنی هاشم را در پی داشته است.
شهردار کنگاور در ادامه با اشاره به آسفالت ۱۲۶ هزار متر مربع از معابر سطح شهر کنگاور طی سال جرای افزود: این میزان آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.
وی در ادامه گفت: بهسازی پیاده روهای سطح شهر به میزان ۶ هزار متر مربع و سنگ فرش برخی از آنها به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع با ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام شده است.
صادقی همچنین با اشاره به اصلاح معابر و اجرای هفت هزار و ۵۰۰ متر جدولگذاری و سه هزار کانیوگذاری، افزود: این عملیات با ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.
او در پایان خاطرنشان کرد: احداث و تعریض محور رستم آباد برای دسترسی بهتر به بزرگراه کربلا و احداث ۲ بوستان در سطح شهر نیز از دیگر فعالیت های شهرداری کنگاور است که در حال انجام می باشد.
در آیین افتتاح پروژه های شهرداری کنگاور حجت الاسلام صالحی مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت، فرزاد الماسی فرماندار کنگاور و برخی از مسوولین شهرستان حضور داشتند.
شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.