ارومیه- ایرنا- تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله خویی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی عصر امروز /جمعه/ در شهرستان خوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی شهریاری در آیین بهره‌برداری از این طرح عمران شهری، گفت: خوی در حوزه معادن بسیار غنی است.

وی ادامه داد: معدن طلای شهرستان خوی با عیار بالا و ویژگی‌های برجسته، سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی آماده سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریالی در آن هستند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به وجود ذخایر غنی مس و سنگ‌های معدنی در خوی اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از این معادن می‌توان شاهد توسعه این شهرستان و تبدیل آن به یکی از قطب‌های مهم معدنی در کشور باشیم.

شهریاری حمایت از برنامه‌های توسعه محور مدیریت شهری در سطح آذربایجان غربی را از سیاست‌های مهم دولت بیان کرده و گفت: باید از ظرفیت مهم شوراها و شهرداری‌ها در توسعه هر چه سریعتر استان بخوبی استفاده کرده و گام‌های جدی‌تری در این زمینه برداشت.  

وی با قدردانی از هماهنگی و وحدت موجود در میان مدیریت شهری، اجرایی و مسوولان در شهرستان خوی برای توسعه و جذب سرمایه‌گذاران، افزود: همت و تلاش همه مجموعه‌ها در این شهرستان سرمنشا تحولات خوبی برای این شهرستان و شمال استان رقم می‌زند.

 نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هم‌افزایی،  وحدت و تلاش موجود میان مدیریت شهری و اجرایی باعث شده تا این شهرستان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

عادل نجف‌زاده افزود: خوی در یک مسیر استراتژیک و خاص قرار گرفته است و تمامی زمینه‌های توسعه را داراست از این رو برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خویش را باید به‌کار گرفت.

محرم اکبرزاده شهردار خوی نیز گفت: طرح تقاطع غیر همسطح آیت‌الله خویی که ساخت آن از تیرماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده دارای ۷۰۰ متر طول و عرض ۴۰ متر است که برای احداث آن ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش ایرنا،  امروز همچنین با حضور استاندار آذربایجان‌غربی و سایر مدیران استان، عملیات احداث "پارک قوناقلار " خوی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در سه هکتار زمین آغاز شد.

شهرستان ۳۸۵ هزار نفری خوی دومین شهرستان بزرگ استان است که در شمال آذربایجان‌غربی واقع شده است.