به گزارش یکشنبه شب ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی رسیدگی به روند پیشرفت طرح نسخه الکترونیک که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی استان های سراسر کشور و مدیران ستادی بخش درمان و فنآوری اطلاعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه ویزیت پزشکان دارای امضای الکترونیک تا ۹۵ درصد و سایر پزشکان ۸۰ درصد در پایان هر روز پرداخت میشود.
وی افزود: ۳۰ درصد سهم سازمان تأمین اجتماعی از نسخههای الکترونیک برای داروخانهها نیز در پایان روز پرداخت و مابقی سهم مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد در نسخههای الکترونیک حداکثر تا پایان ماه بعد پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین با ابراز رضایت از روند پیشرفت طرح و استقبال پزشکان و مراکز درمانی خصوصی از طرح نسخه الکترونیک گفت: رفع اشکالات جزئی و اجرای پیشنهادات و خواستههای پزشکان در حال انجام است و سامانه نسخه نویسی الکترونیک تأمین اجتماعی هم در آینده نزدیک به طور کامل در تمامی مراکز درمانی مورد استفاده قرار میگیرد.
سالاری با بیان اینکه تمامی ظرفیت و امکانات سازمان تأمین اجتماعی و بهترین متخصصین کشور برای پیشبرد طرح نسخه الکترونیک به کار گرفته شده است، گفت: وزارت بهداشت، بیمه مرکزی و سایر نهادهای ذیربط نیز برای موفقیت طرح نسخه الکترونیک با سازمان تأمین اجتماعی همکاری خواهند کرد.
به گفته وی، استفاده پزشکان و مراکز درمانی خصوصی از سامانه نسخه الکترونیک رضایتبخش و درحال همکاری و هماهنگی با درمانگاههای دولتی و دانشگاهی برای بهرهبرداری از سامانه است و این کار با جدیت درحال انجام است.
سالاری ادامه داد: موفقیت سازمان تأمین اجتماعی در این مرحله از طرح نسخه الکترونیک نیازمند همکاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی بوده و سازمان آماده ایجاد بستر مناسب برای تبادل اطلاعات بین سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی با سامانههای الکترونیک مورد استفاده درمانگاههای تابعه دانشگاههای علوم پزشکی است.
در این جلسه مدیران درمان تأمین اجتماعی استان ها و مدیران ستادی سازمان تأمین اجتماعی به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود درباره طرح نسخه الکترونیک پرداختند.
به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان افتتاح شد.
این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاریهای این سازمان را کاهش میدهد.