محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه بسته تحولی "مدرسه خوانا" افزود: این طرح برای آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد، از این رو مدیران کل استانها باید به دنبال خلق نتایج واقعی و قانع کننده از بسته تحولی خوانا باشند.
وی تاکید کرد: مطالعات نظری، دریافت های تجربی و شهودی همه نشان دهنده این است که مهارت های خواندن، نوشتن، شنیدن، سخن گفتن مهارت های راهبردی در تکوین شخصیت و پرورش افراد بوده که در تعیین مسیر زندگی آینده و فعالیتهای روزمره وی اثرگذار است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزانی که این چهار مهارت اصلی را به درستی فراگرفته باشند، آینده درخشانتری خواهند داشت و فهیمتر هستند.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: افرادی که بتوانند به خوبی صحبت کنند، اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهند داشت و در نهایت در برقراری ارتباط با جامعه موفقتر عمل میکنند. در مقابل افراد بسیاری عالم و آگاه هستند، اما قدرت بیان اندیشه و افکار خود را به دلیل نداشتن اعتماد به نفس کافی ندارند.
وی با بیان اینکه مهارتهای اصلی دانشآموزان باید در دوران ابتدایی شکل گیرد، افزود: اگر مهارتهای دانشآموزان در دبستان به خوبی شکل گیرد، دانشآموزان مسیر آینده خود را بهتر می پیمایند.
حاجی میرزایی در ادامه گفت: آموزش و پرورش به دنبال نمایش و تبلیغات بی محتوا نیست، بلکه به دنبال خلق یک ارزش واقعی است، با نظارت بر ۵ درصد دانشآموزان تحت پوشش بسته تحولی خوانا، نتایج مناسبی حاصل میشود. لزومی به افزایش کمی تعداد دانش آموزان در این طرح نیست، میتوان با افزایش کیفیت نتایج مناسبی حاصل کرد.
به گزارش ایرنا، هدف از اجرای بسته تحولی خوانا تلفیق مهارتهای زندگی شامل ادب، جرات ورزی و مسوولیت پذیری در مهارتهای پایه خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبتکردن است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بسته تحولی خوانا از ابتدای دی ماه وارد مرحله سوم یعنی اجرا در مدارس می شود. ۵ درصد مدارس تحت پوشش این طرح هستند.