افزایش آموزش مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان در طرح خوانا

تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از آغاز به کار برنامه "تحولی خوانا "و افزایش آموزش مهارت‌های اجتماعی نظیر خواندن، نوشتن و سخن گفتن صحیح به دانش آموزان در دوران کرونا خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، رضوان حکیم زاده با تشریح بسته تحولی طرح خوانا، گفت: دسترسی دانش آموزان به آموزش‌های مجازی در مناطق محروم افزایش‌یافته و ما استفاده از فناوری و فضای مجازی برای برگزاری کلاس‌ها را همواره در دستور کار داریم.

ِوی با یادآوری فعالیت راهبران آموزشی در همه استان‌ها و تدوین درس‌نامه‌هایی برای معلمان روستایی و عشایری، تصریح کرد: این معلمان ارزیابی‌شده و درس‌نامه‌ها از طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ارسال‌شده و این آموزش‌ها همچنان استمرار خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از افزایش مهارت‌های شنوایی، بینایی، خواندن و نوشتن دانش آموزان پس از اجرای این طرح خبر داد و افزود: طرح خوانا پنج درصد مدارس ابتدایی را پوشش می‌دهد و روش ما در این طرح، عملی است تا دانش آموزان بتوانند با استفاده از زبان درست و استفاده از کلمات مناسب تربیت شوند و خواسته‌های خود را به شکلی رسا بیان کنند و از ابزار نوشتن نیز به‌خوبی استفاده کنند.

حکیم زاده با یادآوری ناتوانایی اغلب فارغ‌التحصیلان در استفاده صحیح از زبان اظهار داشت: دانش آموزان باید در مقابل سخنان مختلف مهارت نه گفتن داشته باشند و مسوولیت ‌های خود را در قبال خداوند و انسان‌ها و طبیعت به‌خوبی ایفا کنند.

وی با بیان این که "مهارت آداب‌دانی " در دانش آموزان پس از اجرای بسته تحولی خوانا افزایش می‌یابد، گفت: دانش آموزان رفتار درست را در موقعیت‌های مختلف فرامی‌گیرند و امیدواریم با آموزش مدرسان کشوری نتایج خوبی در مدارس داشته باشیم.

به گزارش ایرنا،  هر یک از معاونت های وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای اهداف سند تحول بنیادین بسته های تحولی را تدوین کردند که در این میان ۲۵ برنامه تحولی طراحی شد.  طرح خوانا بسته تحولی معاونت آموزش ابتدایی محسوب می شود.

مسوولان وزارت آموزش و پرورش و برخی از کارشناسان آموزشی معتقدند بسته تحولی خوانا در دوره ابتدایی با توجه به اینکه بهترین دوران برای تعمیق و اثربخشی آموزش مهارت های چهارگانه زبانی و زندگی، دوران کودکی است، انتخاب شده تا با اجرای آن علاوه بر پرداختن به دغدغه اساسی موجود که آموزش مهارت های پایه خواندن، نوشتن و آداب زندگی، می توان شاهد اجرای یکی از برنامه های سند تحول بنیادین در مدارس هم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha