شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های پاییزی امسال در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت آن از هشت درصد افزایش برخوردار شد.

مهران چراغپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش‌ها همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۲۹ درصد افزایش برخوردار شده است.

وی ادامه داد: اگر چه بارش‌ها با افزایش همراه بوده است اما آنچه همچنان ما را نسبت به منابع آب زیرزمینی نگران می‌کند و می‌تواند در تابستان چالش‌آفرین شود تغییر الگوی بارش‌ها از برف به باران است.

چراغپور با بیان اینکه در پاییز امسال بارش برف قابل توجهی در استان رخ نداد، تصریح کرد: در چنین تاریخی در سال گذشته ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ ۱۰۷ سانتی متر بود اما ارتفاع برف امسال ۳۳ سانتی‌متر است که کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی در خصوص بارش‌ها زمستان امسال نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود بارش‌های زمستان امسال به حد میانگین بلندمدت برسد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان به روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این سامانه منجر به بارش برف و باران در بسیاری از نقاط استان می‌شود.

چراغپور از پایداری هوای سرد در استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: دمای هوای شهرکرد صبح روز اول دی‌ماه به ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.