۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84194764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانگین بارش‌های چهارمحال و بختیاری به ۲۰۷ میلیمتر رسید

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با احتساب بارش‌های سامانه اخیر، میانگین بارش‌ها در استان به ۲۰۷ میلیمتر رسید.

مهران چراغپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش دارد اما نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت با ۲۴ درصد کاهش روبرو است.

وی بیشترین بارش‌های سال آبی جاری را برای شهرستان کوهرنگ اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون( از یکم مهر تا سوم بهمن) ۴۳۶ میلیمتر بارش در ایستگاه کوهرنگ به ثبت رسید که این بارش‌ها نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و دوره مشابه میانگین بلندمدت با کاهش روبرو است.

چراغپور همچنین ارتفاع برف کنونی در ایستگاه کوهرنگ را ۴۴ سانتی‌متر اعلام کرد و اظهار داشت: ارتفاع برف در این ایستگاه در چنین تاریخی در سال گذشته ۱۲۱ سانتی‌متر بود که این آمار نیز حاکی از کاهش بارش‌ها دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه جوی پایدار همرا با آسمانی صاف برای استان طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت:تا اواسط هفته پیش رو وقوع بارشی پیش‌بینی نمی‌شود.

چراغپور با اشاره به کاهش محسوس دما در استان و تداوم آن برای روز شنبه، خاطرنشان کرد: صبح روز جمعه سوم بهمن دمای شهرکرد به ۱۶ درجه سانتی‌گراد زیرصفر و دمای کوهرنگ به ۲۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

 به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رود زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha