تهران- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: این کمیسیون در حال بررسی قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و سعی دارد نام شرکت‌های خلاق را در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان در این قانون قرار دهد.

به گزارش روز دوشنبه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روح الله ایزدخواه  در این خصوص افزود: در حال حاضر، نمایندگان سرگرم تصویب قوانین مرتبط با بودجه هستند و تصویب قوانین مختلف از جمله قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، احتمالاً به بعد ازبررسی و تصویب بودجه در دو ماه دیگر، موکول خواهد  شد این بازه زمانی، فرصت مناسبی است تا قوانین مورد نیاز شرکت‌های خلاق در یک فضای کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باید با ارائه مستندات و مشکلات و خلاءهای قانونی مرتبط با شرکت‌های خلاق به کمیسیون صنایع و معادن، در همکاری با این کمیسیون، زمینه تصویب قوانین حمایتی مورد نیاز شرکت‌های خلاق را فراهم کند.

ایزدخواه ضمن تاکید بر تلاش مجلس برای توسعه اقتصاد مبتنی بر نوآوری گفت: نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون صنایع و معادن، آمادگی دارند تا قوانین مورد نیاز شرکت‌های خلاق را به بهترین وجه ممکن به تصویب برسانند.

قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات در آبان ماه ۸۹ برای توسعه فناوری و نواوری ونیز توسعه  اقتصاد دانش بنیان در کشور توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است در طول مدت اجرای این قانون ، مفاهیم متعددی در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور شکل گرفته که نیاز به حمایت بیشتر دارد.

شرکت های خلاق یکی از این نمونه ها است ، در حال حاضر یک هزارو ۵۲ شرکت خلاق در کشور و ۵هزار  ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال شده اند و مشغول به ارایه خدمات به اکوسیستم فناوری و نوآوری کشورهستند.