به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در مراسم افتتاح خدمات غیرحضوری این سازمان که با حضور ویدئو کنفرانسی مدیران کل استان های کشور برگزار شد، گفت: با رونمایی از چهار سرویس در این هفته ۱۷ سرویس غیرحضوری در اختیار بیمه شدگان قرار گرفت.
وی با اشاره به نقطه نظرات ارزشمند مدیران استان ها افزود: این نکات به منظور ارتقاء طرح ۳۰۷۰ استفاده می شود.
سالاری همچنین با بیان این که برای بهبود این طرح معماری ساختار آی تی نیز مشخص می شود، گفت: برای بهبود خدمات از مراجع و کارشناسان متخصص مربوطه نیز مشورت گرفته تا حداکثر رضایت مخاطبان کسب شود.
تاکنون ۱۳ خدمت غیرحضوری در اختیار بیمه شدگان قرار گرفته است و امروز خدمات اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب برای پیمانکاران و واگذارندگان کار و ارتقای سامانه دریافت لیست حق بیمه و فراهم شدن امکانات کنترلی برای کارفرمایان به منظور اصلاح لیست قبل از ارسال به مخاطبان، معرفی شد.
همچنین انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد دیگر خدمت غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ مورد بهره برداری قرار گرفت. تمامی افراد شاغل فاقد رابطه مزدبگیر با اعلام شغلی که به آن اشتغال به کار دارند(به صورت خوداظهاری) و همچنین زنان خانه دار، دختران مجرد و دانشجویانی که در تاریخ انعقاد قرارداد بیمه سن آنان ۵۰ سال تمام یا کمتر باشد، چنانچه سن متقاضی بیش از ۵۰ سال تمام باشد، در صورت دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سن ۵۰ سال، امکان انعقاد قرارداد بیمه میسر خواهد بود، مشمول این خدمت هستند.
خدمت دیگری که در قالب طرح ۳۰۷۰ امروز افتتاح شد، درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی است.
بیمه شده اصلی که به علت ابتلاء به بیماری عادی و یا به علت عوارض حاصل از حادثه ناشی از کار طبق گواهی پزشک معالج، عارضه آن غیرقابل علاج تشخیص داده شده است. فرزندان یا پدر و مادر بیمه شده اصلی که بر اثر بیماری یا نقص عضو طبق گواهی پزشک معالج، براثر بیماری یا نقص عضو قادر به کار نباشند، شوهر بیمه شده اصلی که طبق گواهی پزشک معالج، مبتلا به بیماری غیرقابل علاج بوده و معاش وی توسط بیمه شده زن تامین شود، مخاطبان این خدمت هستند.
به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه ۱۹ آبان با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان افتتاح شد.
این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاریهای این سازمان را کاهش میدهد.