شیراز ایرنا رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: صنایع دفاعی فجر و صنایع الکترونیک شیراز از دانش و تخصص روز دنیا بهره‌مند هستند.

حمید رضا ایزدی، چهارشنبه در بازدید از مجتمع صنایع دفاعی فجر و صنایع الکترونیک شیراز افزود: این ۲ مجموعه با تکیه بر تجربیات ارزنده و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تولید و ساخت محصولات متنوع بومی و تجهیزات مدرن صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و قطعات خودرو گام برداشته و در این زمینه در تراز کشورهای پیشرفته دنیا قرار دارد.
وی، با تاکید بر لزوم توجه به مقوله کیفی سازی کالا و محصولات در این استان در سال جهش تولید، اظهار داشت: افزایش تولید، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، فراهم آوردن سیستم استاندارد در تولید تجهیزات و توجه به امر تحقیق و توسعه در کنترل کمی و کیفی محصولات از جمله موفقیت‌های این واحدهای صنعتی است.
او بیان کرد: توجه به سرمایه‌گذاری در صنایع مادر، کیفی سازی محصولات بومی، حمایت از صنایع دانش بنیان و رشد صادرات از محوری‌ترین رویکردهای بخش صنعت، معدن و تجارت استان فارس است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: حفظ واحدهای موجود، توسعه شرکت‌های صنعتی، حمایت از صنایع دانش بنیان، بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات خط تولید و تقویت صادرات از مهمترین اولویت‌های این سازمان در بخش صنعت است.
ایزدی افزود: یکی از موارد کمک به بخش تولید، بهره‌مندی از منابع تخصیصی بند الف تبصره ۱۸ بودجه و تسهیلات رونق تولید برای اشتغال‌زایی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی خارجی وجود دارد، هم‌افزایی با تشکل‌های بخش خصوصی، بهره‌مندی از دانش روز توام با فناوری‌های برتر دنیا، حضور در نمایشگاه‌های خارجی، تلاش در امر برندسازی در سطح بین‌المللی و شناساندن قابلیت‌ها، اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد و خروج از بحران دارد.
ایزدی بیان داشت: در نظر داریم که در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، نمایشگاه‌های تخصصی صنایع خودرو سازی، نفت، گاز و پتروشیمی در سطح استان و کشور را با هدف شناساندن و تقویت محصولات تولیدی بومی برگزار کنیم.
وی، همکاری و هماهنگی مدیران ملی و استانی، سیاستگذاران، صنعتگران و کارآفرینان را از راهکارهای اصلی موفقیت در جنگ اقتصادی دانست و افزود: حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران، معدنکاران، تجار، اصناف و بازاریان برای حفظ، توسعه اشتغال و کمک به تحقق جهش تولید نیز امری ضروری است.