شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۵۱ مبتلا به ویروس کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی طی ۴۸ ساعت گذشته در شرق استان سمنان شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه بیماریابی گسترده یکی از ارکان محوری طرح شهید سلیمانی است،افزود: شمار مبتلایان در شهرستان های شاهرود و میامی از آغاز همه گیری این ویروس تاکنون به پنج هزار و ۶۴۸ تن رسیده است.

 وی از بستری ۶ بیمار کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ تن با علایم مشکوک به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه کردند.

چمن با بیان اینکه آمارها نشان دهنده فعال بودن چرخه انتقال ویروس است، تصریح کرد: باید سطح هشدار را با حساسیت بالا حفظ کرد اگر چه محدودیت ها کاهش یافته اما همچنان باید هوشمندانه و مسوولانه اصول و موازین بهداشتی را رعایت نموده تا وضع موجود را حفظ و شاهد شرایط بهتری در پیش رو باشیم.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز با فوت ۱۲۸ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۲۲۳ تن رسید.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۱ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۷۰۲ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۴۲تن رسید.