آستارا - ایرنا - نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی طی آئینی با نثار شاخه‌های گل و ادای احترام به مزار شهدا و نامگذاری جاده کمربندی به نام این شهید سرافراز اسلام، در آستارا گرامی داشه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ امام جمعه آستارا روز شنبه در مزار شهدای این شهرستان گفت: شهید سلیمانی هیمنه و ابهت پوشالی دشمنان را شکست و به عهد خود با خداوند متعال و ولایت، تا آخر وفادار ماند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: ویژگی های متعدد این شهید والامقام باعث محبوبیت او در قلوب مردم شد و سربازی ولایت، راز و نیاز و عبادت شبانه از خصائص بارز او بود.

وی بیان کرد: ولایتمداری خصیصه مهم شهید سلیمانی بود و ما مسئولان نیز باید با تاسی از او، به طور کامل مطیع امر رهبری باشیم و ولایتمدار خالص و متعهد، هرگز در عمل به رسالت خویش دچار تردید نمی شود.

امام جمعه آستارا افزود: اقتدار نظام در منطقه مرهون خون شهدای بزرگی چون شهید سلیمانی و فخری زاده است و یاد و نام این عزیزان هرگز از خاطر ملت و انسان های آزاده جهان فراموش نخواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا نیز در رونمایی از تابلو شهید سلیمانی در جاده کمربندی این شهرستان گفت: کمربندی حدفاصل میدان شهدای گمنام تا ایست بازرسی به مسافت هشت کیلومتر با نصب  ۲ تابلو در ابعاد یک و نیم در یک و نیم متر مربع و مزین به نام و تصویر این شهید، به نام کمربندی شهید سلیمانی نام گرفت.

رمضان دانش افزود: برای تهیه و آماده سازی این تابلوها با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المنهدس از فرماندهان جبهه مقاومت پس از عمری مجاهدت، بامداد روز ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۷ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.