اردبیل - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از صدور اسناد تک برگی برای اراضی ملی در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا ، شهامت هدایت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر این اساس با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک ۳۳۹ هزار و ۴۱۲ هکتار از اراضی ملی استان  تا پایان امسال دارای سند تک برگ می‌شود.

وی اظهارکرد: در اجرای سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از ابتدای امسال تاکنون ۷۹ هزار ۵۱۰ هکتار از اسناد دفترچه‌ای در استان به تک برگ تبدیل شده است.

هدایت گفت: صدور اسناد تک برگی و تثبیت اراضی ملی در سامانه ثبت موجب کاهش چشمگیر تخلفات و تصرفات احتمالی در اراضی ملی شده و از جعل سند و صدور اسناد معارض در این اراضی نیز جلوگیری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یک هزار و ۹۶۷ فقره از پلاک‌های واقع در اراضی ملی استان در سال جاری با اجرای طرح کاداستر تثبیت و تحت مالکیت دولت قرار گرفته است.

هدایت افزود: برای تثبیت حاکمیت دولت و رفع موانع و مشکلات و حل اختلافات با منابع طبیعی و مردم در عرصه‌های منابع طبیعی سنددار شدن عرصه‌های منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته و این اداره کل با همکاری اداره کل ثبت استان در  تمام شهرستان‌ها برای سنددار شدن اراضی و منابع حضور داشته است.

وی از مردم طبیعت‌دوست خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز و دست‌اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی ، قاچاق فرآورده‌های جنگلی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان مراتب را به صورت ۲۴ ساعته به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.