به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، «احسان شهابی» روز یکشنبه اظهار داشت: از ۳۷۲ ارتباط ثبت شده با مرکز سامد ۳۵۰ مورد درخواست، ۱۲ مورد ایده و طرح، ۲ مورد سؤال، سه مورد پیشنهاد، سه مورد انتقاد، یک مورد تقدیر و یک مورد نیز شکایت بوده است.
وی عنوان کرد: بیشترین تماس ها با مرکز سامد در این مدت از سوی اهالی شهرستانهای همدان و ملایر و کمترین ارتباط نیز از جانب مردم شهرستان بهار بوده است.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان گفت: بیشترین فراوانی درخواستهای مردمی با مرکز سامد دراین مدت، اشتغال، خدمات شهری، تسهیلات، بیمه، امکانات ورزشی، آثار تاریخی و میراث فرهنگی، مشکلات دانشآموزان و سهام عدالت بوده است.
شهابی تصریح کرد: پیامهای ثبت شده در ارتباط با مرکز سامد استانداری همدان همگی ثبت و برای پیگیری براساس قانون به دستگاههای اجرایی مربوطه ارائه شده است.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت سامانه سامد، ثبت، ارجاع، کنترل و نظارت بر روند دریافت و پیگیری مطالبات مردم است، افزود: ارتباط مردم با سامانه سامد نقش موثری در برنامه ریزی مسوولان برای پیشرفت و توسعه استان و همچنین خدمت رسانی بهتر در سطح جامعه دارد.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان اظهار داشت: هدف اصلی از راه اندازی «سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت» دسترسی بهتر مردم به دولت و هموار کردن راههای دریافت، ثبت و بررسی درخواست ها برای پیگیری و تحقق آنها در چارچوب قانون و مقررات است.
سامانه ارتباط مردم و دولت(سامد) از طریق تماس با تلفن ۱۱۱ آماده دریافت درخواست، گزارش ها، نظرات و پیشنهادهای مردم و ثبت پیامها و پیگیری آنها از دستگاههای دولتی است.