استانداری همدان به ۹۶ درصد درخواست‌های الکترونیکی مردم پاسخ داده است

همدان- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان گفت: ۴۸ درخواست مردمی در سامانه «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» مربوط به این استان ثبت شده که تاکنون به ۹۶ درصد این مطالبات پاسخ داده شده است.

به گزارش ایرنا، «اسدالله ربانی مهر» روز دوشنبه در جلسه سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که به صورت ارتباط تصویری با وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: درحال حاضر ۲۰ دستگاه اجرایی و ۲۱ شهرداری در استان همدان عضو این سامانه ملی هستند.

وی، هدف از راه اندازی این سامانه را پاسخگویی سریع و مناسب به شهروندان عنوان و تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان همدان براساس برنامه و در یک دوره زمانی مشخص در این سامانه عضو می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده از طریق این سامانه ملی، استانداری همدان رتبه نهم در میان ۶۲۹ دستگاه کشوری عضو در زمینه جلب رضایت شهروندان و نحوه پاسخگویی به موارد ثبت شده را دارد.

ربانی مهر گفت: تمامی دستگاه‌های عضو در سامانه نتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات موظف به بررسی و پاسخگویی دقیق درخواستهای شهروندان را دارند که عملکرد دستگاه ها دراین زمینه نیز به صورت مستمر رصد و ارزیابی می‌شود.

سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، تارنمای اینترنتی(iranfoia.ir) است که با هدف استفاده همه شهروندان و دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی ایجاد شده است.

براساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، هر فرد ایرانی می‌تواند به همه اطلاعات طبقه‌بندی نشده دسترسی داشته باشد. این سامانه که از خردادماه ۱۳۹۶ رونمایی و راه‌ندازی شده، زمینه اجرایی آن پس از تصویب در دولت به کمیسیونی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده و اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از نیمه سـال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha