تهران - ایرنا - پرداخت بیمه بیکاری، پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم و اخذ درخواست کفالت و بازرسی سازمان تأمین اجتماعی از امروز (دوشنبه) غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در هشتمین جلسه هفتگی رونمایی از سامانه‌های غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجرا است؛ اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد از طرح ۳۰۷۰ برای ارائه خدمات غیرحضوری اجرا شده و انتظار می‌رود که این خدمات به نحو مطلوب و کاملا غیرحضوری در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی غیرحضوری شدن پرداخت بیمه بیکاری را به معنی عدم نیاز به مراجعه افراد به مراکز بیمه‌ای تأمین اجتماعی برای تشکیل پرونده و ثبت درخواست خواند و گفت: سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی با سامانه بیمه بیکاری وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی متصل است و متقاضیانی که پس از طی مراحل و تأیید ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شعب تأمین اجتماعی معرفی می‌شوند، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری نباید به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

سالاری ثبت غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی را دومین خدمت غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در هفته جاری اعلام کرد و گفت: درخواست کفالت که در اکثر موارد بین شعب مختلف انجام می‌شود و پیش از این فرآیندی پیچیده داشت که علاوه بر غیرحضوری شدن، اصلاح فرآیند نیز صورت گرفته است.

وی پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم را از تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به جامعه تحت پوشش اعلام کرد و گفت: دریافت این خدمت نیز از هفته جاری غیرحضوری شده و بعد از این نیازی به مراجعه مردم برای دریافت این کمک هزینه نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم رصد و ارزیابی مداوم خدمات غیرحضوری این سازمان توسط مدیران و کارشناسان سراسر کشور تأکید کرد و گفت: برای رفع نواقص احتمالی و یا بهبود ارتقاء خدمات غیرحضوری با تمامی مدیران و کارشناسان سراسر کشور به صورت مستمر مشورت و گفتگو صورت می‌گیرد.

سالاری از ارایه نزدیک به یک میلیون خدمت غیرحضوری در طول هفته گذشته در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: خدماتی که از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ارائه می‌شود، باید به بهترین و کوتاه‌ترین روش ممکن خدمات مورد نیاز را ارائه و ارایه همزمان خدمات به صورت حضوری در شعب نیز به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود، در اسرع وقت باجه‌های مربوط به خدمات غیرحضوری در شعب تأمین اجتماعی جمع آوری و مردم بتوانند به سادگی از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

سالاری راهنمایی صحیح مردم در شعب تأمین اجتماعی را از دیگر مسائل حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: باید تعدادی از همکاران در ورودی شعب پاسخگوی مردم باشند و به راهنمایی مراجعه کنندگان برای استفاده از خدمات غیرحضوری بپردازند و در صورت نیاز از طریق تلفن همراه مراجعه کنندگان، خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی را به آنان معرفی کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان این سازمان برای پیشبرد طرح خدمات غیرحضوری گفت: واحدهای ستادی و استانی با استفاده از تمام ظرفیت برای تکمیل سامانه خدمات غیرحضوری تلاش می‌کنند و از ظرفیت بخش خصوصی بویژه استارت‌آپها نیز برای تحقق اهداف و ارتقاء خدمات غیرحضوری بهره‌برداری می‌شود.

در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات در زمینه اجرای طرح ۳۰۷۰ پرداختند.

براساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماه‌های اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده و تا بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت، هر هفته چند خدمت غیرحضوری رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد.

این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.