قاسم جلیلینژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه ارتقای این سایتها از محل اعتبارات دولتی و در قالب طرح خدمات عمومی اجباری (USO) تامین میشود.
وی بیان کرد: در صورت تامین تجهیزات تا اردیبهشت سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان شامل ۲ هزار و ۲۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت و ثابت مجهز میشوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در بخش اینترنت سیار روستایی، توسعه ۷۳۷ روستای این استان در حال انجام است.
جلیل نژاد اظهار داشت: تاکنون اتصال اینترنت بیش از ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برقرار شده است و تامین اینترنت مابقی روستاها در اولویت برنامههای وزارت ارتباطات قرار دارد.
به گزارش ایرنا سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه میشود.
زیرساختهای ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.
با استفاده از اینترنت سیار، کاربر می تواند فارغ از مکانی که در آن حضور دارد، به شبکه متصل شده و از اینترنت استفاده کند. تمام سرویس هایی که روی شبکه تلفن همراه ارائه می شوند و همچنین وای مکس (Wimax) در این دسته جای می گیرند. عنوان اینترنت ثابت به نوعی از اتصال به اینترنت اطلاق می شود که کاربر فقط در یک مکان ثابت می تواند از آن استفاده کند. مثلا کاربر می تواند برای خانه خود یک اشتراک اینترنت تهیه کرده و فقط در محل همان خانه از به شبکه اینترنت متصل شده و از آن استفاده کند.
در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.