تهران- ایرنا- مدیر اداره پست شهرستان پاکدشت گفت: با شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد افراد در مناطق شهری و روستایی، خدمات پست در ارسال مرسوله‌های مختلف افزایش چشمگیری داشته و حجم مراسلات در پاکدشت نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

سیدجعفر حسینی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با شیوع ویروس کرونا و اجرای محدودیت‌های مختلف، بسیاری از مردم اقلام مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی و غیرحضوری خریداری می‌کنند که این امر علاوه بر پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، کارکردهای پست را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.

وی افزود : از ابتدای شیوع ویروس کرونا حجم جابجایی محصولات پستی در پاکدشت افزایش چشمگیری داشته به طوری که در ۹ ماهه نخست امسال ۸۳۷ هزار فقره مرسوله پستی شامل ۵۳۹ هزار مورد وارده و ۲۴۴ هزار مورد صادره در شهرستان جابجا شده است.

حسینی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ترافیک مرسولات پستی در پاکدشت افزود: در شرایط فعلی، به طور متوسط روزانه ۳ هزار و ۶۰۰ مرسوله در سطح شهرستان جابجا می‌شود و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ هزار فقره ترافیک وارده و صادره در شهرستان صورت می گرفت.

مدیر اداره پست پاکدشت از افزایش ۸۰ درصدی تعداد جابجایی بسته‌های پستی خبر داد و افزود: تعداد امانات و بسته‌های پستی نسبت به نامه‌ها، سه برابر شده که این آمار در ۹ ماهه نخست امسال شامل ۷۰ هزار فقره بسته پستی است که در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲۹ هزار مورد بسته ثبت شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد مرسوله، نیروهای امانت‌بر اداره پست نیز افزایش یافته و تعداد این افراد از ۲ نفر به ۱۰ نفر رسیده تا بتوان در کمترین زمان امانات مردم را به دست آنان رساند.

حسینی اضافه کرد: پیش بینی می شود که با نزدیک شدن به ایام عید، تعداد مرسولات پستی از افزایش بیشتری برخوردار شود از این رو در حال برنامه ریزی و آموزش نیروی امانت‌بر جدید هستیم تا بسته‌های پستی در کوتاه‌ترین زمان به دست مردم رسد.

وی اصلی‌ترین علت دیر رسیدن بسته‌های پستی را ایراد در آدرس نویسی اعلام کرد و افزود: ثبت دقیق کدپستی، آدرس دقیق و شماره تلفن از الزامات کار پست است که گاهی به دلیل آدرس نادرست، نبود افراد در منزل موقع مراجعه ماموران پست و عدم پاسخگویی تلفن، ارسال امانات با تأخیر مواجه می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.